tisdag 26 april 2016

Jaha, här ligger jag, och runt omkring är det full fart.

 
 
Jaa, riktigt så här ser det inte ut, hoppas jag. Men när de städar här, brukar de säga Hajan gå och lägg dig så vi vet var Du håller hus.
De är så noga mina flickor. Och det var underbart i dag, för nu är min rygg rackrig. Men det är ju inget annat att vänta, men då sträcker jag ut mig,
det har blivit 2 ggr i dag.






I dag talade min tös i Hemtjänsten om, att hon skall sluta i sommar.
Då går hon i pension, det är inte klokt. Henne har jag känt så länge, hon till och med hjälpte min pappa ett tag. Hon måste ju ha jobbat över 30 år med detta.



 

Ser ni det härliga programmet. " Vem bor här " jag
följde det redan förra året, då får man tävla mot sig själv. I går hade jag bara rätt på 2 st, det är 5 olika
boenden. Det är Malin Ohlsson som håller i trådarna,
deltagarna kan vinna 10.000;- om de har alla rätt.
Det var 3 st som hade 3 rätt var, och vann 1000:-
per rätt svar.

Jaa Du Ruth du skrev om ditt firande förr i
Bergslagen ,Vi har alla olika minnen, jag minns våra
Demonstrations promenader på 1 Maj. Då gick jag alltid med min pappa,  vi gick med Socialdemokraterna, utom sista året då skulle
vi gå med Kommunisterna. Det var väl något som
inte passade min pappa just då. Det var ju fattigt och hårt på 30 talet. Ha, ha men 1947 tror jag då gick jag
med min blivande man. Det var ju lite pampigt med
den fina musiken. Sen på 50 talet då gick vi ju där vi bodde då, utanför Norrköping.  finns det några tåg nu för tiden ?? Det är 10 år sen min gubbe och jag var
i Norrköping för att kolla dessa tåg.
I dag hade jag jättegod middag, Torskrygg gjord i
ugnen. Nu klockan 17,00 skall jag ta mig lite gott kaffe, det skulle passa nu.
Tack för edra rara kommentarer, jag försöker också hinna med att läsa hos Er.  Måste bara fråga ser ni


 
Ser ni barnen eller ungdomarna som dansar i sin
Lets Dance, jättehärligt. Det är på tv 4 Play, nöjesavdelningen. Dessa känner ni nog igen de är
så duktiga så de lagar mat med i Mästerkocken
på tv 4 . Tyvärr har väl inte alla data att kolla på. jag är  glad
att jag har det.  kram från Hajan. Nu är det slut på denna
Novell, oj är det sant undrar nog många.  kram Hajan.


6 kommentarer:

  1. Du är bäst Hajan. Nu skall det bli blåst och regn i väderleken.
    Fota gärna kaffe bryggaren. Kram från din vän Maria

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blir bättre snart i din stackars rygg. Jag missade sista kvarten på Vem bor här igår. Slocknade till i soffan och vaknade efter 21.00.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Demonstrationståg har jag aldrig gått i. Där har jag missat något.
    Men däremot tittar jag på Vem bor här. Och den här gången, håll i dig nu, hade jag alla rätt! Det har aldrig hänt förut. Jag tycker det är roligt att få titta in hos folk! Och sen se dom också! Bra program.
    Gott med torskrygg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Eva i Dalarna27 april 2016 16:14

    Jag gillar också det där Vem bor här. Kul att titta in i olika hem och se hur folk har det. Och jag hade fyra rätt nu sist faktiskt. Fast det var nog mest tur!

    SvaraRadera
  5. Torskrygg är en riktig delikatess tycker jag. Min rygg är inte heller riktigt i form. Irriterande att bli tvungen att ta en paus ibland mitt i det som man håller på med. Men vad fasen....förr var man död i den här åldern, brukar jag säga. Man får stå ut med lite för det är ju ändå ett ´bättre alternativ.
    Kram, kram från Kerstin

    SvaraRadera
  6. Hittade hit på lite kringelkrokvägar. Så roligt att göra nya bloggbekantskaper. Hit kommer jag tillbaka.
    Jag missar inget program av de små mästerkockarna. Så otroligt duktiga och ärliga i sina kommentarer. Har sett några av programmen Vem bor här. Har inte haft många rätt måste jag medge :-)
    Ha de gott

    SvaraRadera