lördag 2 april 2016

Härlig avslutning med Femteklassarna

 
 
Aprilväder den Första April, det kom jättestora flingor.
Dagen innan den 31 Mars var det riktig vår, jaa det är ju
skiten i dag med. Vårväder menar jag. Ruth från Virginia
skrev att där står allt i full blom, Du skall få se Ruth det bliver
det här med. Det är så välkommet så, skall jag tala om.



Plötsligt var alla gräsmattor vita, det var vackert det med.
Jag tror till och med att det var bra, dagen innan var det flera
jobbare här med maskiner och körde på gräsmattorna.
Så detta var ju perfekt efter , nu blev det nytvättat också.


 
Passade på att ta kort på de sista blommorna, den 3/4 är
de borta . Allesammans.

 
men måste ge en eloge till dotter och måg som gav mig dessa
jag har haft sådan glädje av dem.


Slänger in denna bild, för snart får jag hjälp med mitt hår.
Det skall bliva skönt , för det kommer att bliva främmande
här från Göteborg. Jaa det bliver inte så roligt de skall
bisätta en urna här på kyrkogården, Men vi skall äta tillsammans och prata av oss lite. De ville inte jag skulle bjuda på mat, men som jag sa det är ju roligt för mig, som äter själv för det mesta.
Visste inte vad jag skulle taga med i dag, men det blev lite
i alla fall. Nu skall Hajan lägga sig, men så tokigt det är
med denna sommartid, egentligen är ju bara kl halv 10.
men det är väl bara att krypa till kojs.

 


5 kommentarer:

  1. God morgen!
    Er bare inne og sender deg en liten hilsen på morgenkvisten.
    Hos oss er det ikke så mye vår ennå med 1/2 m snø ute,
    men rundt huset begynner det å bli fritt for snø.
    I dag er det grått vær, men i går skinte solen og vi var utenfor
    vårt drivhus og kokte kaffe på bålplassen.
    Ønsker deg en fin søndag!
    Klem fra nord i Norge! :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt med besök, fast ärendet var kanske inte det muntraste. Men att äta tillsammans måste väl vara härligt. Och det där med håret håller jag med om, jag behöver också, nu, idag, men det går ju inte.....Tänk, håret liksom kollapsar på en enda dag och då får man liksom nästan lite panik!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig eftermiddag.
    puss o kram

    SvaraRadera
  4. Men nu skulle jag nog vilja knyta åt den där säcken med snö,
    för vi har nog av vintern nu.
    Men ännu har vi en månad med lite aprilväder men sen så åker bobilen ut och Rantafar och Rantamor in i bobilen och vi bara drar iväg någonstans.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Tänk att ni fick snö här är det bara tö ,där fick jag till det ,fniss .Dimma har vi här i stället vi får nog stå ut med den ett tag nu när havet börjar bli öppet igen .Ha en fin vecka ,nette

    SvaraRadera