fredag 8 april 2016

Grattis Ruth i Virginia på din födelsedag den åttioåttonde, S K Å L



Grattis Ruth på din stora dag, detta är bara till dig.
Ville så gärna skicka något från oss i Sverige.
Då får det gå via mig, du brukar ju läsa bloggen.
 Hoppas Du fått kaffe på sängen i dag, eller det
behövs ju inte, det är man ju inte bortskämd med.
 Det är konstigt , tredje gången gillt. Två försök förut
gick inte bra förstår du. Men så tänkte jag Bertil Taube, tycker ju det flesta om. Evert Taube fanns ju
redan när du stack över pölen till USA.

Jag har varit nere och handlat, åkte med Färdtjänst
hem. En jättetrevlig kille var med ända upp med
mina tre påsar. Han var väldigt mörkhyad, och talade
inte så bra svenska, men det gick bra med lite
engelska också. I dag är det visst Romernas nationaldag, så hon fick en tjuga också som satt
utanför affären på en kudde. Vi känner igen varandra
nu efter alla besök i affären. Var ett jättebra program i går på tv om just dessa tiggare, hoppas alla gnällspikar såg det programmet. 
Lilla Ruth ha nu en bra dag, den 14 maj är min dag.
Men jag har sagt ifrån om uppvaktning, barnen och jag åker iväg och äter lite gott.
Den nionde skall jag alltid komma ihåg, vi har ju lite
hemlisar Du och jag. Men din "hemlis" ser jag aldrig nu för tiden. konstigt  Kram från mig i alla fall.
Skål och hurra från Hajan


Kramar och skålar från Harriet

6 kommentarer:

  1. Åj då, vilken uppvaktning jag fick. Tack så innerligt, Hajan!
    Själva dagen är i morron, 9 April, men jag är lika glad för en tidig
    gratulation. Och tack för "den glade bagar´n i San Remo"! Sven-Bertil
    sjunger fint. Hörde honom faktiskt i Wasington för många herrans år sen.

    Kaffe på sängen är inte vanligt här. Dessutom gillar jag inte att
    äta och dricka i sängen. :)

    Kommer ihåg min födelsedag 1940. Det var den dagen Tyskland invaderade
    Norge och Danmark. Hörde det på radion, innan jag gick till skolan. Vi
    i Sverige var säkra på att vi skulle bli näst, men tur nog hände det inte.

    Det blir kanske lite firande på söndag. Får se vad som händer.
    Tack igen, Hajan! Det var roligt att få en sån fin uppvaktining.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking och i Virginia.
    - Då får jag instämma i gratulationerna från
    Blondin-Ida och mig.
    Det hinner h'ända mycket medan jag är borta från
    bloggvärlden.
    Men det var väl ändå tur att det inte gick ännu
    värre med branden i köket. Tur att brandvarnaren
    fungerade.
    - Ha en riktigt trevlig helg !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna8 april 2016 18:07

    Jag vill också hälsa till Ruth i Virginia och gratulera på födelsedagen!
    Och du Hajan fyller 14 maj, den dagen firar vi här också, den dagen är en av våra döttrar född och just i år fyller hon 30 år.

    SvaraRadera
  4. Jag kommer bara in till dig för att önska dig en TREVLIG HELG.
    Jag har läst om vilka äventyr du ställer till med. Men allt ordnade upp sig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Jag önskar också trevlig helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Man blir alltid glad av att läsa dina inlägg. Även om det handlar om tråkiga saker så tacklar du det på ett humoristiskt sätt. Hörde i dag om en gubbe i Kalmar som försökte släcka en eld på spisen genom att hälla på vatten. Klantigt! Så blev han brännskadad också!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera