måndag 4 april 2016

En underbar dag, både bra och dålig, som livet är


 
Det blev verkligen en överrasknings dag, sonen kom
med en stor påse Har du tomburkar med dig i dag med, nej nu är det putstrasor.
Nu hade dotter och måg också hunnit hit, nu var det
bara balkongen kvar. Vi drack kaffe och gott bröd
till. Dotter min hade gjort goda kakor med något
jättegott överdrag på. Så hade vi min Tosca-kaka som var vacker, men ack så torr, det skulle ha varit mer smör där i. men den fick duga.
 
 Sonen och mågen bestämde
att de skulle börja med detta yrke, men det skulle ju vara svart då.
Dotter och måg åkte och handlade till mig, äntligen fick jag min " Svens Damtidning ". Jag har ju
prenumererat på den minst i 25 år, men har sagt
upp den. Pensionen räcker inte till det. Jag ville vi
skulle äta tillsammans alla. Men det blev bara sonen och jag som vanligt, Portersteken var underbart god.
Såsen var perfekt. Sen kom jag på att jag bara hade en burk öl kvar, och inte det lilla extra till kaffet.
Hux flux var min dotter på väg, hennes man åkte
och mötte henne.
Men, mitt i allt detta fick jag ett telefonsamtal, från
en  väninnas son, som berättade att nu var
mamman borta.
 
 
 
Lilla Barbro, så fort det gick men vi vet ju att så är
livet. Ville ha med detta nu, eftersom min blogg är som en dagbok för mig.
Vi har känt varandra i alla år. Vår junta är snart
slut nu, ingen av de kvarvarande har någon data
därför detta inlägg i dag.
 
Barbro död den 2/4-2016.
 
 
 
 
 
 
 

7 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Mitt i allt det roliga och trevliga du hade med barnen och mågen så får du besked om din väninna. Men bra ändå att du fick beskedet just då, när du hade dina närmaste omkring dig så de kunde krama och trösta.
STOR KRAM från mig också!

Mamma C sa...

Både en rolig och sorglig dag igår för dig.
Puss o kram

Snäckskalsdalen. sa...

Så tråkigt med din väninna, men det är som du säger, det är så livet är. Och tack och lov vet man inget innan.
Vilken dag ni hade med trasor och familj och god mat och kakor! Så ska det vara.
Du, vet du hur du kan få Svensk Damtidning, jag är med i en läsarpanel och där tycker man till och samlar poäng och när man fått tillräckligt många poäng får man välja en premie och just nu har vi Sv Damtidning. Gå in på den här länken och anmäl dig (man behöver inte ha tidningen för att vara med, man tycker om sånt dom visar i undersökningen som kommer till mailen en gång i veckan):
http://www.rampanel.com/ram/PanelistRegistration?panelistreg=17685
Det är faktiskt rätt kul att tycka till om omslaget och om viss reklam och så!
Bara ett litet tips!
Kramar Agneta

Tummelisa sa...

Ja Du Hajan sådant är livet. Min svärfar (96 år) gick bort förra veckan, de hann bara bo i fem månader i sin fina lägenhet på äldreboendet. Nu är svärmor ensam och måste flytta igen till en mindre lägenhet. Hon har så dålig pension att hon inte har råd eller får bo kvar i lägenheten. Pensionen blir dålig när man inte arbetat på många år, hon har varit hemma och tagit hand om man och barn. Ibland går det fort.
Nu har du väl fina fönster förstår jag, nyputsade. Det skulle behövas här också. Men tiden verkar inte räcka till.
Ha det så gott!
Kram Tummelisa

Hajan sa...

HEJ LILLA MÄN, DET ÄR VÄL INGEN SOM HAR NÅGON BRA PENSION. JAG HAR JOBBAT ALLA ÅR VAR BARA HEMMA NÄR BARNEN VAR SMÅ, SLUTADE NÄR JAG VAR 65NÅR. 32 ÅR VAR JAG PÅ SPEDEX , VET DU JAG FÅR UT 12.000 I MÅNADEN.
DÅ ÄR HYRAN 5,670;. 1,786:- HEMTJÄNST, SEN ALLT ANNAT TELEFON OCH
FÖRSÄKRINGAR, DET GÅR PRECIS RUNT FÖR MIG, ÖVER BLIVER DET ALDRIG NÅGOT. dET BLIVER ÄNDÅ VÄTRRE FÖR MINA BARN, DE UNDRAR REDAN HUR DET SKALL GÅ FÖR DEM. PER ÄR 58 ÅR CAJSA ÄRV 55
SKALL BERÄTTA MER SEN, I DAG HAR VARIT EN OLYCKSDAG HÄR, NEJ INGA BENBROTT MEN GLÖMDE EN KASTRULL PÅ SPISELN.
NU MÅSTE JAG LÄGGA MIG. SÅ TRÅKIGT FÖR ER OCH DIN SVÄRMOR.
VI HÖRS SEN, KRAM FRÅN hARRIET

Rantamor sa...

Så tråkigt med din väninna, har du ingen kvar i syjuntan nu då ??
Ni som brukar ha så roligt och göra mat till varann.
Ja livet är ju så och alla vet vi ju att vi inte blir kvar här det blir som ett slut för alla.
Hoppas nu att du får vara pigg och ha ditt goda humör och din skrivarlust kvar länge än, så vi får njuta av din vardag och dina roliga minnen från förr.

Tjingelingen från Rantamor.

Blogger sa...

Sprinter - Function One (160BPM)