fredag 11 mars 2016

Vi kan inte klaga på våra " Morgnar " i allafall

PST, Jag måste berätta något, så vackra morgnar vi har,
i morse hade vi till och med Rimfrost på Björkarna.
Om jag skall vara ärlig, så såg inte jag själv detta. Men min morgonkompis frågade, har Du också lika vackert som jag.
Då svarade jag förstås, det tror jag inte, men visst hade jag det. Hade inte kollat för hemtjänsten var här och hämtade
tvätt åt mig.
 
Denna bild är inte från min gård, lånade den på nätet ,här
är det ju barmark, eljest stämmer det bra med mitt träd.
Tänker på min andra kompis, min älskade Mr, Samsung .
Som Ni förstår är det min TV ,50 tum. Tyckte den var på tok för stor, men det var det bästa mina grabbar köpt. Min son och måg, fixade till detta. Det är ju ett par år sen, men det
första programmet jag såg var simning. Therese Alshammar sam ,och ta mig sjutton tyckte jag att hon stänkte ut på min parkett. Nu går det en serie med den underbara Anja Kontor, som var med och startade God Kväll en gång. Men som på grund av en Hjärnblödning var borta länge.

Nu gör hon en ny serie som heter "När livet vänder" tack
lilla Anja för det. När man såg  Johann " Iprem-mannen" Neumanns historia, så förstår man inte hur människor
kan behandla varandra. Det programmet går på SVT 2
varje vecka, men tyvärr bara en halvtimme långt.
Jag ser dem själv på SVT play,

Jag kommer ihåg hennes trevliga program från Öland.
Det bliver ju nästan bara TV från mig, ja lite matlagning
med brukar jag försöka få med.
Nu börjar snart min novell för i dag bliva klar. Men först
är det ju lite vår på gång, det till och med den här gamla
tanten känner av. Därför avslutar jag med lite vår blommor.


Nette Cecilias fina Klöver-blommor , tack för mig.

.











4 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu är det snart tv-dags här hos oss också. Nu börjar ju Let´s Dance och det vill man ju inte missa.
Ja, det var vackert i morse när man cyklade iväg till jobbet. Men det var bra mycket skönare när jag cyklade hem.
Puss o kram

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg Hajan... Kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk vilken bra kompis tv:n är! Man kan t o m stänga av den när man tröttnar! Det kan man inte med vanliga levande människokompisar! Dom bara mal på ibland. Fast det är ju lite trevligt det också.
Oh, jag visste inte att gulliga Anja Kontor hade varit sjuk, hon är så rar och gör så bra program. Jag har ju sett att hon är med i rutan igen, tyvärr missade jag första programmet. Jag har liksom varit på sjukhus och opererat min axel, så jag kom av mig lite där.
Ikväll blir det Mellon, eller hur!
Ha det gott, stor kram
Agneta

FREEDOMtravel sa...

Waow vackert! Men det ser lite exotiskt ut, det var ett bra tag sen vi hade snö här nu ;)