måndag 14 mars 2016

Utanför mitt fönster, är det soldis

 


 
En underbar morgon i dag med, det händer lite bakom min gardin
I lördagsmorse blev jag lite rädd, men sen fick jag se att det var vårt
fina Brandförsvar som var och hälsade på.


Vilka kranbilar de har, denna korg räckte ända upp till 7de våningen mitt emot mig.


Eljest är det väl som vanligt, jaa vanligt bliver det väl aldrig mer.
Det har ju också varit Mello här för hela slanten, jag höll på
Viktoria och Frans. Det var ju bra de PLACERADE SIG BRA.
 
 
Men den som tog hem allt sammans var ju Frans. Den lilla Slatan beundraren, Charlott Perelli trodde inte på honom nu, jag för min del tror att man har tröttnat på alla Miljonpåkostade klänningar,
Frans i sin fina bruna tröja var ju underbart.
              
GOD  I  SÄLLSKAPET VAR LILLA VIKTORIA.


SÅ VAR DET JU MATCH I GÅR JÄTTELÅNG TYCKTE JAG


Ingen bra match alls i går, Malmö vann över IFK. Första halvleken
tyckte jag vårt IFK var bra, men sen "sket det sig " som barnen brukar säga.
I dag bliver det Kålpudding, på onsdag kommer grannen då
bliver det Ugnstekt Torsk, skall också slänga in en Äppelkaka
till kaffet, vi har ju inte efterrätt längre, så det får duga.


JAG SÄGER
 

OCH PÅ ÅTERSEENDE  FRÅN HAJAN.

6 kommentarer:

  1. Förstår att du blev lite orolig när du såg brandkåren. Tycker att Frans var toppen. Ha en bra dag.
    Puss

    SvaraRadera
  2. SÅ vackert med soldiset. Måste vara läskigt att åka i den skyliften så högt upp, pirrar nog bra i magen. Önskar dig en fin vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det slut sjunget på alla mellodelfinaler, det blir så många omgångar nuförtiden så man kommer inte ens ihåg alla låtar när det blir finaldags.
    Här höll vi nog också på Frans, en lite annorlunda låt än alla dom andra. Nu är det bara att börja vänta på att dom ska spela upp alla länders låtar...och sen kommer stora festen i maj...tror jag.

    Idag hängde jag ut tvätten för första gången i år, kändes som att nosa lite på våren, nog för att vi fortsatt har mycket snö, och att jag är helt övertygad om att det kommer mera snö ännu innan vi får sjunga sköna maj välkommen.
    Men nu har vi ju snart avverkat halva mars och vädter känns ljummet och skönt.

    Vi har haft barnbarnen här och fått en stor dos av kärlek, och i dag är vi lite barnbarnsbakis !!!

    Ha det gott lilla du.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Ja, här är en till som höll på Frans. Det var skönt att slippa allt
    glitter och koncentrera sig på artisten.
    Det känns väl skönt att veta att det finns ett bra brandförsvar där
    man bor. En sådan där lift som hämtar dig om det brinner i köket.
    Eld är egentligen inget att skämta om. Tänk att mista allt man äger,
    inte för att det är värt så mycket, men det är ju en del av ens tillvaro.
    Här har solen tittat fram ett tag vid middagstid. Vi satt och åt lunch
    på balkongen. Den är inglasad och solen värmer.
    Jag är sur på väderlekstjänsten som lovar sol och värme men här har vi
    inte haft något av detta. Nu ska det bli 10 grader på onsdag - vilket
    återstå att se.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna15 mars 2016 09:11

    Ja Frans var bäst. Härlig sång och vilket leende.
    Kålpudding - mumsigt ☺

    SvaraRadera
  6. Då höll vi på precis samma i Mellon och jag tyckte Frans var så bra och så verkar han så trevlig och väluppfostrad också och dessutom verkar han ha karisma, han liksom ledde publiken! Ja, det kan nog bli något av honom. Och jag håller så med dig, hon är så fin så klart i sina dyra klänningar men......hallå, är det inte lite omodernt, skicka pengarna till behövande i stället!
    Agneta kram

    SvaraRadera