fredag 18 mars 2016

>Nu är det till Sälenfjällen som vägarna går, toppenbra

I dag kommer pappan till mitt barnbarn och hälsar på, där uppe. Martina har ju bott där uppe i Sälen sen före Jul 2015. Gud vad tiden går, Så min son
och en pappa till , besöker dem. Skall väl bli utbyte av en del saker.
De väntade nog med spänning på dessa besök. Deras kontrakt går
ut i April månad. Min son SMSADE till mig, du kan andas ut nu vi är framme. De kan väl vara glada över att man tänker på dem, men
det är nog jobbigt med att ha så gamla föräldrar som jag.
Men jag försöker att inte ligga dem till last, men ibland är det ju saker man inte klarar själv.
Jag har haft en härlig förmiddag, här har det stekts kyckling, och
så har jag gjort en jättegod Potatisgratäng till den.
Så har jag fixat till en fin Äppelkaka, det doftar härligt i mitt kök just nu, det är kanelen som sätter piff på det.
Potatis gratängen och kycklingen skall jag äta till " Lets Dance" det bliver perfekt, med ett glas öl till. Jag är inget hungrig nu, men
en kopp kaffe skall jag ta mig. Jag har ju inneboende här
just nu, 2 damer , den ena är rent av lite fräsig, men den andra låtsas jag inte att jag känner igen.
Ja det är två Påsk-käringar som pockar på och vill vara här.
Den här käringen får vara ute på balkongen, där passar hon bäst
tycker jag. Den andra har följt min gubbe och mig genom många Påskar, henne köpte vi en gång på " Guldfynd " Det var på 80 talet
så hon har hängt med i några år.



Faktiskt så är vi lite lika hon och jag, Där jag bodde förut, så
var det en granne som sa det också. Jaa, man får både vin och vatten ibland. I kväll bliver det Lets Dance för mig, röstar gör jag aldrig, förr var jag lite halvgalen , men det blev rätt dyrt att vara galen., skall jag tala om.
Förr blev man ju bjuden till Kyrkan vid 80 och 85 år, det blev lite kaffe och en trevlig pratstund. Nu får man ett färdigtryckt inbetalningskort, visserligen bara på 100 :- men de skall gå till
hungriga barn i Europa. Det är mycket nu till höger och vänster,
det kan ju de skänka som inte skattar ett skit för sina sparade
slantar, att de bara kan med och vara så osolidariska. Nu är det slutpratat om detta. Kram till er alla och en trevlig Lördag och Söndag., önskar Hajan.






5 kommentarer:

  1. Bra att dom har kommit fram och att allt gått bra. Vi ska ha en köttbit och grönsaker till middag ikväll. Ska också se på Lets Dance och inte rösta. Ha en fin och bra helg.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Funderar över detta med födelsedagsfester. I min förra församling besökte jag de som ville vid 80, 85 0ch 90 och varje år över det. Det var i regel uppskattat. Många fina samtal och en del ensamma som fångades upp.
    Där jag jobbar nu finns inte det utrymmet. Istället har man ett antal är - med början före min tid - anordnat födelsedagskalas några gånger per år. Det samlar många. Det är en enorm arbetsinsats från de anställda. Är det värt det? Eller skulle vi ägna vår tid till annat? Vill gärna höra din åsikt och tankar kring detta.

    Vad det gäller tiggarbreven så har jag också obehagskänslor. Det händer att jag då och då sätter in en slant till kyrkans internationella arbete. Och kyrkan har mest säkerhet o liten administration. Som inte tas från insamlade pengar utan från kyrkans inkomst eller kapital.
    Men det retar mig också att hela tiden sen bombarderas av brev och nästan krav.
    Men så gör tyvärr också andra hjälporganisationer. Jag får varje vecka ett antal förväntningar på att jag ska bidra hit och dit.
    Till slut vill man bara slippa.



    SvaraRadera
  3. Fiina påskkärringar tycker jag! Jasså dom sparar in pådet till er också;(Blir så trött på allt,ja dom som har pengar kan skänka massor! Vad tyckte du om Let's dance då! Tyckte det var lite synd att Eva åkte ur,hon var så rolig:) Ha en trevlig helg min vän ♥ Kraamar Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Nu blev jag hungrig!!! Kyckling och potatisgratäng, åhhh så gott det lät!
    Tror nästan att jag gör en potatisgratäng till kvällen, har ingen kyckling hemma så det får bli lite köttbullar till istället, eller kanske större köttbullar, lite köttfärsbiffar får det nog bli.
    Känner nästan doften av äppelkakan.
    Fina påskkäringar du har inneboende, mina ligger i lådan, får se om dom kommer fram till påsk, vet inte om jag vågar ta fram dom, kanske är dom arga. Har nämligen legat i lådan i två år...

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Lets dance är jättebra, det följer jag
    också, ingen favorit än. Och så fina
    påskkärringar du har.
    Ha en bra påskvecka
    Kramar/AM

    SvaraRadera