söndag 6 mars 2016

Nu ackurat är det bare att vänte på aftonen

Det är bare att konstatera att det blev Norskt, som vanligt
höll jag på att säga.I dag var ju Vasa löpet, och det var helt
annorlunda än vanligt. Det kryllede av mänsker overallt,
de åkte i flock, kom i mål i flock, det var sig inte riktigt lik
jo det ende som var säkert var ju att en Norman vann.
Det har jag ackurat intet emot, de är valltid pigge och glade. Nu har denne unge norman vunnit detta lopp 2 gånger.
Som ni förstår försöker jag vara lite rolig, med min norska.

Jag har haft en fin morgon och förmiddag tillsammans med min älskade 50- tums TV, och en kopp gott kaffe.

Vet ni vad jag gjorde jag hade fotbad inne i vardagsrummet, det kunde ju ha hänt något på TV, som
jag missat om jag hade badat i badrummet.
Hur tokig får man bli, jo det får man om man trivs.
Det är bara jag , och jag får göra som jag vill. Skönt!!
Det går jättebra på detta vis, men jag var tvungen att fylla på lite varmvatten, det också gick bra. Jag torkade fötterna jättenoga så jag inte skulle halka på golvet, DET VORE INTE ROLIGT.
Min middag nu är Räkstuvning med omelett uppe på, det var
länge sen jag gjorde så. Så nu beger jag mig in i vardagsrummet
igen. Kör min middag på Rullatorn, och avnjuter detta där.
I kväll är det Mästarnas Mästare , det gillar jag , det var det
hela från mig i dag. Jaa kaffe och en glass skall jag ha,
visst har jag det bra.  kram från pratsamma Hajan.
Tack till Er som tittat in till mig.

6 kommentarer:

Tummelisa sa...

Du är rolig Du! Blev lite orolig där ett tag när du skrev att du hade fotbad framför TV, men du skriver att du torkade fötterna ordentligt. Bra! Här var det bara en som tittade på Wasaloppet, min "gubbe". För mig räcker det att höra vem som vann. Oftast är det norrmän som vinner.
En lugn söndag har det varit här, blev sjömansbiff till middag. Vi har längtat efter svensk mat. Omelett med räkstuvning låter också gott.
Vi ska också se på Mästarnas mästare, det gillar vi.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Tummelisa

Nette Cecilia sa...

Så gott det låter din mat om nu mat kan låta ,så ska det låta är det ju inte ikväll nu kommer orden från alla håll .Kanske tar jag en titt på mästarna har slutat räkna norrmän på TV .Såg förresten att din son är två månader yngre än jag .Trevlig fortsättning på kvällen ,Nette

Mamma C sa...

Tur att du torkar fötterna ordentligt. För vi vill inte att du går och druttlar på näsan. Jag såg inte alls på Vasaloppet igår. Vi var ute och hoppade i kerpölar och vattenpölar med en liten isskrapa på. Ha en bra dag nu.
Puss o kram

Snäckskalsdalen. sa...

Ja vel, di norske vinner löpet! Jag förstår precis din norska! Det är ett härligt språk och vi bor ju ganska nära norska gränsen, ja, det är ju en bit, men i alla fall, och min mormor hon pratade med massor av norska och engelska ord fast hon var härifrån, det var ett härligt språk!
Vilken god mat du gjorde! Är du kock från början, du gör sådana fantastiska rätter hela tiden!
Jag gör också fotbad framför tv:n, så behändigt, man kan koppla av och bara sitta där och skvalpar man ut lite så är det ju inte hela världen.
Ja, Mästarnas Mästare vill jag inte missa, och det var bra igår. Jag blev förtjust i Foppa, så klart, han verkar vara en jovialisk herre! Dom andra var också charmiga!
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Det är bra att du pysslar om dina fötter,
dom ska man vara rädd om. Och det var ju
bra och kombinera badet med tv.
Och så gott det ser ut med omeletten.
Ha en bra vecka
Kramar till dig
AnnaMaria

Anonym sa...

Räkstuvning låter så himla gott.
Tyvärr är det svårt att få tag på räkor här,
som är lika fina och goda som de svenska.
Vet inte varför. Kommer ihåg att Mor brukade
göra omelett med endera räkstuvning eller sparrisstuvning.
Delikat båda! Får säja igen - du är en riktig matmamma!

Ruth i Virginia