onsdag 2 mars 2016

Mars är månaden , där det mesta händer hemma hos mig.

 
 
 


 En Prins är född, tänk vad mycket det händer i MARS

Födseln blev ju på Karolinska förstås.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I dag den andra Mars var jag bjuden till grannen på mycket
god middag. Lax och Räkor och god sås, direkt från ugnen.
Först som vanligt ett glas Sherry och ostkex till. Sen kom ju
"snacket igång " kan man säga. Tiden går ju så fort när man har trevligt. Till kaffet fick jag Budapestbakelse som min
kompis vet att jag gillar så mycket.  Det börjar bli lite ofta,
men man lever ju bara en gång, eller hur ?

I dag kom min dotter och måg också, Vet ni vad de hade med sig?  Jo Budapestbakelse , en platta med "stora" ägg.
och en jättefin bukett med Tulpaner.
Om det varit som vanligt skulle min gubbe ha fyllt 90 år i dag.  Det ville barnen inte missa, de förstod att jag var
lite sorgsen.

Men vi pratade och det hjälper mycket med några varma
ord. Så bliver man lite gladare.
 
 
 
 
Finns det något vackrare än dessa Tulpaner , just denna tid.
Nu när jag sitter och skriver så regnar det rätt bra. Ett
härligt ljud mot fönsterbläcket
 
 
 
I morgon är det den 3/ 3  det var det här parets Bröllopsdag, detta
kort  fixade vi till uppe i Lappland bara för vi tyckte det var roligt.
Och det kortet gladde många , men det har jag berättat en gång förut. Det är länge sen 1951, men vin hann att fira diamantbröllop.


 
Den här kvällen avslutades med att min dotter diskade upp efter
oss. Detta blev kanske lite rörigt , ja inte att hon diskade utan min
inpulsivitet som det kan bliva ibland när man
har mycket att berätta Ni får väl ursäkta mig, och en kram från Hajan och som jag sade, allt händer i Mars


Viktoria och Daniel har fått en liten prins.


En liten prins 3,6nkg 52 cm lång föddes kl 19.40, så nu
har lilla Estelle fått en lillebror.


4 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för igår för fikastunden. Idag skiner solen igen. Var lite disigt i morse. Men verkar det bli fint.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Du skriver så härligt Hajan, så det är en fröjd att läsa, har oftast ett leende på läpparna när jag läst klart.
Förstår att det kändes lite extra igår med tanke på att det var din mans födelsedag. Härligt med barnen då som kom och säkert kramade om dig.
Såå roligt foto på stiligt par.
Roligt med nya prinsen också. Barnen som föds är ju livet som går vidare!
Kram!

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Förstår att det kändes sorgligt igår, tur att du har barnen, och så rara också som kommer och hälsar på, med fikabröd och vackra blommor.
Ja, tänk så roligt med en liten prins, ska bli roligt att få se bild på honom.

Din son och jag är lika gamla vi, det såg jag i ditt förra inlägg, jag fyllde 58 i februari.

Kramar Anncathrine

Ölandsvindar sa...

Så jätteroligt att ha ett sådant foto av er båda. Det var riktigt fint. Och en ny prins har vi fått också. Vi gläds med det trevliga och duktiga föräldraparet!
Kram och trevlig söndag önskar Kerstin