onsdag 16 mars 2016

Jättebesviken , så tråkig maten var, vems fel då ? Mitt förstås

 
 
 
Det började så bra, två ostkex med ett glas Madeira, ja
två glas då om det skall vara så noga.
Sen satte vi två pratkvarnar igång, vi pratar väldigt bra med varandra.
Vi rapporterade vad som hänt under de 14 dagar vi inte setts eller hört av varandra. Jag hade köpt färdigpanerad
torsk, som vi skulle ha till middagen.
Köp inte den, jag blev jättebesviken, COOPS egna sprödbakade, följde beskrivningen precis,
 den blev inte bra. Min kompis från Norrköping hade
också provat den. Jag frågade i morse vad hon tyckte om den, det pratar vi om i morgon svarade hon. Jag blev lite
konfunderad över det svaret, men nu förstår jag, hon var ju inte nöjd.  
Jag åt bara upp en halv Torskbit, den var inte god. Såsen var heller inte bra, till kaffet hade jag mjuk Pepparkaka
med cocktail frukt och vispgrädde. Den var god i alla fall.
Min kompis fick hem det som blev över på fisken.
Hon tyckte det var jättegott, hm , jag undrar det ja,

Jag hade gjort klart med lite påsk-pynt i morse, för att
det var lite roligt. Glömde att taga kort på min fina påskkäring i fönstret, men henne hinner ni nog att få se ändå.

Jag hade tagit fram både Tuppen och hönan, det
var så snyggt tyckte jag på bordet i köket.
Det är riktigt snyggt med Påskliljorna på balkongbordet
har också lagt på en ljusare duk än den över >Julen.

Nu skall jag bara ordna bra ris också, för det vill jag ha
där ute. Bliver det bra väder i morgon skall jag nog gå ut en lite runda med. Hörde på Fråga doktorn, hur nyttigt det är
det är väl bara att sprattla  på.



Nu säger jag god natt till alla som gömt sina pengar i
andra länder, för att slippa skatta för dem. Vi som är
lite ärligare, får nästan inget över på våra löner,efter skatt.
Natti,natti.



 

5 kommentarer:

  1. Så tråkigt att inte fisken var okej. Men ni verkar ha det så kul ändå. För det kan hända mycket på 14 dagar.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Tack söta du för alla gulliga kommentarer hos mig, de gjorde mig så glad!
    Men jag blev inte glad när jag läste om både inbrott och revbensbrott...! Stackars dig.
    Så tråkigt med fisken, men du bjöd ju på mycket annat som var gott.
    Tuppar och höns är roligt att plocka fram nu, lika bra då påsken är så kort.
    Och jag ser att du har fler fåglar på balkongen i sällskap av påskliljor och annat fint.
    Skönt att din balkong är inglasad för nu ska det bli lite kallare igen.
    Ja, tänk att de som inte skattat för alla miljoner de gömt överhuvudtaget kan sova.
    Ha det så gott under promenaden i morgon. Hoppas solen skiner på dig!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  3. Här står det också påskliljor på bordet och påskriset är fullt av små fina ägg som jag sparar år efter år. Det värsta är att riset redan börjar slå ut. Jag kanske måste byta ut kvistarna nästa vecka. Trist med "färdig" mat som inte motsvarar förväntningarna. Min mamma gillar familjen Dafgård bäst säger hon. Hon har alltid några sådana paket i reserv i frysen.
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort, och det är riktigt att plocka fram tuppen å hönan som är så fina. Dom kunde du ha framme året om.
    Synd att du inte blev nöjd med fisken, vi köper ju sällan eller aldrig fisk eftersom vi fiskar så mycket.
    I måndags åt vi fjällröding, lite lyx på en måndag kanske men man måste ju lyxa upp vardagarna.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. - Halloj i Peking.
    Så fint du gjort med påskpyntet. Jag har
    inte börjat med det än. I och för sig så plockade
    jag med lite Björkris hem i måndags. Men det har
    inte hänt så mycket med dom knopparna än. Fast det är
    ju en vecka kvar till påsk, så det är kanske grönt i
    slutet på nästa vecka.
    - Ha en bra avslutning på veckan !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera