söndag 20 mars 2016

I kväll tävlade jag i "Mästarnas mästare "nja , såg på menade jag

I kväll var det Hanna Marklunds tur att lämna gänget. Nu har två flickor försvunnit. Carro är den enda som är kvar nu.
Jag beundrar dem, vilken jobbig tävling.
Det är så intressant när de får göra återblickar, på sin storhetstid. I kväll var det Peter Forsbergs tur, man blev lite rörd när man såg honom sen han var liten.

Skaran decimeras varje söndag med en person. I dag skulle jag göra så mycket, för jag skulle inte få några besök.
Men ibland bliver man slö, och slappar lite, jag gick och lade mig ett tag. det enda som blev gjort i dag var matlagningen. Jo, jag gjorde klart mina bankärenden så jag får i väg det i morgon. Då kommer Färdtjänst och hämtar mig . Har också besvarat massor med frågor, från Socialstyrelsen, angående vad jag tycker om Hemtjänsten.
Dem har jag inget att klaga på, underbara flickor som arbetar där, tyvärr flera som kommit upp till 60 år.
Sonen ringde på eftermiddagen och berättade att han hade kommit hem från Sälen, han berättade att flickorna hade
ett trevligt boende också.


Vädret var toppen, men sonen tog tyvärr inga kort . De hade ju inte några skidor med, men åkte scoter upp till fjällets toppar.
Detta får duga som en lite hälsning från mig till Påsken nu.
Jag vill att Ni alla skall ha det lite skönt nu.
Hälsar Hajan från sin lilla vardag.

4 kommentarer:

Äppelblom sa...

Hej på dig min bloggvän!
Jag sitter inte vid datorn så ofta som du kanske förstår, men ikväll tyckte jag att det var dags att göra ett eget inlägg och så har jag varit inne och läst hos några.
Ser att du har hälsan och mår bra och det gör mig så glad. Apropå glad, så vill jag önska dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram Inga

Tummelisa sa...

Du har haft en skön helg hör jag. Vi tittar också på Mästarnas Mästare, tycker det är ett lugnt och trevligt program. Tänk vad de utsätter sig för. "Foppa" har haft en alldeles fantastisk idrottskarriär, blev också lite rörd när jag såg honom titta på sin egen film. Efter det programmet ser vi en deckarserie, men det börjar bli så otäckt med råa bilder och misshandel. Det gillar jag inte.
Hoppas Du får en fin påsk. Här blir det lugnt, men lite extra ledigt. Alltid skönt!
GLAD PÅSK, önskar jag dig!
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Gillar Mästarnas mästare jättemycket. Det är ett toppenpogram att vila ögonen på, på söndagskvällarna. Sedan blir det serien som är direkt efter. Kul att brorsan hade det bra på fjället.
Kramis på dig

Snäckskalsdalen. sa...

Mästarnas Mästare är ett riktigt bra program, det brukar jag alltid titta på och det är kul att vi haft så många jätteduktiga idrottsmän!
Slö, ja, det kan man bli lite nu och då, minsann.
Ha det gott, kramar