tisdag 1 mars 2016

Grattis till ett av mina barn, 58 år oj,oj

 
En härlig marsdag, den 1-3 fyller ett av mina barn år.
Sonen fyller 58 i dag, kan inte fatta var tiden tagit vägen, och snart bliver dottern 55.
 
Hemma hos mig sprider det sig en underbar doft.
Jag har städning i dag, dammsugning och golvtvätt.
Dammningen sköter jag själv. Skulle behövt ta
köksgolvet innan de kom.
   


För när jag bakar i mitt lilla kök så bliver det lite på
hm golvet också. Pärlsocker, mjöl och lite av varje.
Kan berätta att degen har aldrig hamnat där i alla fall.



Flickorna som kom i dag var Ann-Sophie och Katarina,
Det är så roligt tycker jag, för då får ju jag prata också.
Jag beundrar dem så mycket, tänk så många tanter de har
fått lyssna på- Ändå ser de ut som de aldrig hört detta förut.
Jag stekte Pannbiff i går också och hade det till middag.
Skönt att kunna lägga in i frysen. I går strula jag så mycket
så middagen blev lite sen. Det verkar bli lika i dag
jag blev verkligen ledsen i går, när vi fick meddelandet, att Fågel Blås bloggerska Kathrine
hade avlidit den 18/2 2016. efter en tids sjukdom.

Man har känt på sig att något inte var som det brukar. Men det känner man ju ofta nu för tiden, de
går ju över till Instagram, fler och fler.
Någon jag saknar är ju Maj Berggrens blogg
det är väl snart ett år sen, hon gick ur tiden.

I dag skall jag bara ha Stekt Falukorv och stekt
potatis. Steker mig nog ett par ägg också.
Jag klagade i går för någon, att det finns ju inga
riktiga ägg nu för tiden. Joo det gör det visst det,
Trädgårdsmästaren i Åby har stora fina ägg.
Fick jag till svar, så då skall jag be dotter min köpa
hem lite.
De åker förbi honom om dagarna. Ha en bra dag
mina vänner, och gör gärna en kommen tar. det är ju
så vi peppar upp varandra glöm inte det.
Kram från Gammelgäddan, som är nöjd i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Nej, men vad sorgligt att Fågel blå Catrin har avlidit. Det visste jag inte, har handlat gamla saker av henne ibland. Usch så tråkigt, och även Josefine i Ainbusk singers.
    Man vet så lite om vad som kan hända.
    Är nu på Gran Canaria, åker hem på torsdag 3/3. Vädret har varit bra, varmt och soligt, bara lite blåsigt ibland.
    Längtar faktiskt hem lite....., men i slutet på maj åker v till Mallorca och firar 40-årig bröllopsdag. Roligt at ha något att se fram emot.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Vi får väl ta svängen förbi trädgårdsmästaren i morgon innan vi dyker upp, och se om han har några ägg.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Jaa lilla Hajan visst är det så tragiskt med dessa dödsfall vareviga dag..Åh då är din stilige son lika gammal som jag..vi är födda 58 o blir 58..det du!! Hälsa Grattis då:)/Det var min syster som blivit farmor💙 Inte lätt att hålla reda på allt! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jaa lilla Hajan visst är det så tragiskt med dessa dödsfall vareviga dag..Åh då är din stilige son lika gammal som jag..vi är födda 58 o blir 58..det du!! Hälsa Grattis då:)/Det var min syster som blivit farmor💙 Inte lätt att hålla reda på allt! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Ja du, Hajan, tiden rullar iväg. Min äldsta blir 62 i augusti
    och nr 2 fyller 60 i juni. Låter omöjligt, men så är det.
    För mej själv kommer 88:an i april !!!! Det är helt enkelt
    OTROLIGT ! Men sant, det också!

    Du är så himla duktig på bak och matlagning.
    Jag har blivit lat på det området.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera