onsdag 23 mars 2016

fÖRSÖKER ATT MUNTRA UPP LITET

Hejsan dessa har inte växt på min balkong, men ville glädja lite ändå. Bilden har jag lånat från vårblommorna ,
på Er bloggverksamhet.
Det är ju för bedrövligt med allt som händer ute i världen.
vilka kan bli lyckliga av detta som händer, som väl är känner jag ingen sådan människa.
Jag försöker att förstå, men törs inte gå in på sådant. Det skall jag ju inte göra heller. Mina barn vill inte jag skall
skriva om sådant. Det har varit tyst ett tag här, men har
blivit så besviken ett par gånger. Jag var ju nere till
min affär, åkte med Färdtjänst. När jag åkte med hissen ner
var det något som inte stämde. Tänkte då nu går väl
hissf,,,n sönder.  Jag var ju borta ca 1,5 timme, flickan
som körde min färdtjänst är så rar hon hjälper mig alltid in i hissen, så allt skall gå bra. Jag hade 3 påsar med mig, 2 pappers bärpåsar och en stor plastpåse. Jag tryckte på 1an
det hände inte ett dugg. sen åkte hissdörren upp igen.
Jag gick ut till killarna från "Hyresbostäder" som hade hämtat en stor frys hos någon. Hur tusan kom Ni ner med den där sade jag, nu funkar det inte alls. Det gick bra för mig i alla fall svarade han. Då drog jag in min rullator igen
med all packning på. Vad tror Ni hände då ?
Jo bärpåsen som stod på sittbrädan, ramlade av.
Det är ju jättesvårt att stå framåtböjd, och plocka upp allt
., då kom det en ung kille, behöver du hjälp frågade han,
han var tydligen seende. Så han bar upp mina 3 bärpåsar, sen tog han rollatorn, och sen tog han mig. >Ha,ha ni
förstår väl skoj hoppas jag. >Nej jag knegade upp själv,
och det gick bra, efter mycket pust och stön.
När jag låste upp min dörr, kom den tjuriga killen, nu
funkar det igen sade han. Då svarade jag, att det skiter jag i just nu. Jaa, jag vet att det var fel svar, men han var inte värd mera.
Här har det varit en paus, och mitt barnbarn har ringt
från Sälen, hon satt i solen och åt våfflor från Våffelstugan,
skiner solen hos dig farmor, nej här regnar det sade jag. I dag var de lediga så de skulle upp i backen lite.
Om 3 veckor kommer hon hem, då ses vi sade hon. Du behöver inte tänka så, sade jag. Men det skall bli kul.
Vi pratade om PÅSK,  att hon ville alltid jag skulle gömma Påskäggen, så hon fick leta. Sista gången var när hon var 18 år. Jag gömde DEM och hade skrivit som en karta fast på
vers, jag hade nog lika roligt som hon
Påskäggen i år har min dotter varit och handlat åt mig, så
får de 3 små, ett var sitt i alla fall .
Som vanligt är det för långt mitt inlägg, men det bara pockar på.
Tack alla ni som skriver fast ni ingen blogg har, det värmer
och jag bliver så tacksam.  
önskar Hajan,.





 

3 kommentarer:

  1. Förstår och vet att det var kämpigt att ta sig upp för trappen. Ett jäkla aber när hissen inte fungerar. I morgon köper jag alla påskäggen när jag ska handla. Ha en fin kväll.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Eva i Dalarna24 mars 2016 08:49

    Men vilket krångel du hade med hissen. Vilken tur att det kom en snäll människa till hjälp!
    Ändock fast du hade sånt besvär så skriver du och berättar med humor. Heja dig Hajan, du är den goaste tant jag vet!
    Jag brukade gömma påskäggen för mina barn när de var små,en rolig lek. Nu i år ska alla mina barnbarn (med föräldrar förstås) komma på besök så då tänkte jag gömma för dem! Fem barnbarn har jag så idag ska här fixas med påskägg!
    GLAD PÅSK lilla Hajan!

    SvaraRadera
  3. Jisses vilken otur både med hiss och ramlande påsar.
    Men det gick ju bra till slut i alla fall.
    Hoppas du får sol till påsken. Här är det just nu 21C
    och sola ho skiner. :)
    Påsk firas inte mycket här, dvs om man inte är katolik.
    Önskar dej den Glad Påsk med en jättekram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera