söndag 27 mars 2016

En underbar Påskafton, Tack för jag får vara med

Först ett stort tack för en trevlig dag, samt för den fina blomsterbuketten jag fick.
Så underbart att få träffa alla igen, vädret till och med var på vår sida Påskaftonen.

Vad har Du fått i ditt Påskägg verkar Wilmer att fråga
Axel om, samma som Du förstås.

Det serverades så mycket god mat också, när gör
min dotter allt. Kommer ihåg att man själv har gjort detta förr också. Var tager alla år vägen, man hinner
nästan inte blinka. Mamma C hade gjort massor med
plockmat, och goda drinkar både med och utan alkohol. Tänk om någon tog fel glas, men det skulle vi väl ha märkt under dagens lopp.
Till kaffet fanns hemmagjord konfekt, som bara smälte i munnen. Ett snapsglas med Pannacotta i var
också gott till.


Så roligt att träffa Johanna och Martin, De hade ju
varit iväg till Teneriffa och förlovat sig. Grattis igen.
Sophie och Rikard var i Paris och förlovade sig, men
det är ju ett tag sen.Nu skall det bliva ett fint
Sommarbröllop, mer om det kommer senare.

Det blev ingen ordning på fotograferingen i går,
men här är min son, och ett barnbarn till mig.
Måste visa så här vackra bilder är det varje dag när
man startar Window 10, efter ett par dagar byts
det bilder igen.
I dag var det denna bild, aha kaller jag den för, nu gick det upp ett ljus fär mig, passar ju för denna bild.
 
Till och med Påskriset kom med på bild , från min
balkong.

Denna käring tjatade så länge så hon får väl komma med. Men ful är hon, en massa vårtor i nyllet, men hon kanske är snäll i alla fall. Så roligt Ruth att Du fär träffa båda dina flickor. Jag har bara 2 barn, som
Du sett på mina inlägg. Tack Tummelisa, Ewa och
min härliga Granne  Monica från mitt förra boende.
Monica denna gång bjuder jag, så kom inte med
något hembakat. Men jag återkommer, får Göteborgs främmande först, sen ses vi. Här har varit ett stopp

som jag inte begriper, varför.
Nu skall jag visa så vackert det är på Altanen hos
mamma C.

Julstjärnor som blommar ännu, det Ni.

Så vackert de trivs väl där ute.
 Tanten är inte lika vacker, men trivs i alla fall.

Ha det bra alla, önskar Hajan.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack själv för igår. Det r alltid kul när vi träffas allihopa. Även om man inte hinner att prata med alla. Julstjärnorna är ju fejk, så det är därför dom stått sig ända till Påsk. Dom ska väck, bara det blir plats i garaget. Alla palmer måste ut först.
Puss o kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken otroligt trevlig helg du haft och så mycket förlovande och sånt som är på gång! Bröllop! Då får man skaffa ny klänning och så där! Kan tänka mig att din dotter lagar god mat, det har väl gått i arv!
Kul att påsken var så bra!
Agnetakram

Leva-Kerstin sa...

Läser och blir varm om hjärtat. Vi brukar alltid ha några av våra barnbarn boende hos oss på lovet men denna gång fick vi bara äran att ha ett och det bara i tre dagar. Kändes mycket konstigt.
Ha det gott

Ölandsvindar sa...

JA så var det vardag igen och det känns ganska skönt. Då kan man återgå till lite mera kalorisnål mat och börja lite smått med att plocka undan påskpyntet. Inte för att jag tog fram så mycket, jag tyckte inte att vi behövde det när vi inte skulle ha några gäster. En god påskmiddag fick vi hos min bror och svägerska på södra Öland och mysigt kaffe hos grannen häromdagen. Precis lagom! Nu ska jag plantera om några pelargoner igen. Har väl kommit till hälften ungefär.
Kram från mig /Kerstin

Blommiga Rutan sa...

Vilken härlig påsk du haft!

Så roligt att få umgås med barn och barnbarn.

Kram Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Tack GOA Hajan för dina ord hos mig...Nej ska inte måla fan på väggen! Vilken härlig påsk du haft då;) jag jobbade många dagar men firade lite med gubben ändå;) kram Gunilla