onsdag 17 februari 2016

Vår lilla Onsdag

I morse nar jag satte igång min data, möttes jag av en denna vackra
bild på skärmen. Kändes lite Österrike , jättevacker tycker jag.
Ja i dag hade vi ju vår lilla träff grann-tanten och jag. I dag var det
jag som stod för kalaset.
Som väl var tog jag lite bilder innan hon kom, eftersom duken är
vit, lade jag på Blå och Vit rutiga tabletter för att få lite färg.
Kan tala om denna duk, köpte jag av en liten gumma på
Algarvekusten, när vi var i Portugal.
 
Sen var det ju som vanligt, vi är ju snacksaliga båda två.
Min man sade ofta Du pratar ju på både in och utsug
jag tror inte det var en komplimang. Vi hade ju ost och kex, och ett
var sitt glas Madeira till. Det unnar vi oss.
Jag har sagt vi behöver ju inte ha en gåva varje gång. Men det är
som att tala för döva öron. Hon är så givmild, den lilla Mary.
I dag fick jag Djupfryst Fisksoppa, hon vet att jag älskar sådan
mat. Vi handlar inte i samma affär, så det är roligt på så vis
jag har ju inte ätit det jag får förut.
Sen hade jag Karre` till middagen. Jättegod sås och grönsaker till.
Vi har bestämt att vi skippar efterrätten, och tager något gott till
kaffet i stället. Så i dag blev det Pajen på Rabarber och Äpplen,
samt färdigköpt Vaniljsås till. Formarna jag bakade kan vi ta
en annan gång. Pajen var jag tvungen att bli av med, eljest har den
blivit för gammal.

I kväll såg jag Kocktävlingen , De är jätteduktiga tycker jag.
Sen avslutade jag med " Vänligen Lars Lerin " Det sista programmet med honom. Han var och hälsade på Bjarne Melgaard
en norsk konstnär i New York . Hans konst tyckte jag inte om,
jag kan inte hjälpa det. Inget vackert bara rått och konstigt.
Bara jättestora penisar , det är ju inget fel att ligga åt det hållet,
men detta förstod jag inte. "Är väl för prydd och gammal"
 
Nu säger vi God natt här ifrån H A J A N.
 

7 kommentarer:

  1. Målar den där konstnären bara jättestora penisar? Undrar om han säljer mycket av sin konst?
    Ja var och en blir salig på sitt vis!
    Härlig stund ni hade, du och din kompis!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni verkar ha det! Och god mat äter ni och jag tycker ni gör så rätt som tar ett glas madeira, det dricks alldeles för lite sherry och madeira i vårt land, det är en utmärkt dryck och man dricker heller inte så mycket utan man mer smuttar! Så fint du hade dukat! Ser väldigt inbjudande ut!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Du verkar då social :)
    Bilden längst upp på din blogg gillar jag, den glädjer. Är det du som är på den?
    På tal om Lars Lerin, hm, han är väldigt speciell men jag gillar honom och hans program, intressant att komma under huden på hans gäster.

    SvaraRadera
  4. Hahaha...Jasså penisar var inget roligt att se Hajan;)) förstår precis! Din man o min man är nog lika då...så skullr Göran kunna säga om mig också...insug o utsug:))/Kram på dig💖

    SvaraRadera
  5. Hahaha...Jasså penisar var inget roligt att se Hajan;)) förstår precis! Din man o min man är nog lika då...så skullr Göran kunna säga om mig också...insug o utsug:))/Kram på dig💖

    SvaraRadera
  6. Ni har så mycket gott när ni träffas. Jag såg inte på det programmet. Har knappt sett på tv alls den här veckan.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar dig en fin helg! //kramiz

    SvaraRadera