lördag 20 februari 2016

Utsikt från ett fönster, blev inte som jag ville

God förmiddag, tänkte få ihop några rader till Er. På grannens
skorsten , satt det både Skator och Kajor. Jag tänkte få ihop något
om vår invandring. Tänkte hur skall detta gå, men fick ingen bild
på dem. Så jag behöver inte undra hur det bliver.
 
Det är så spännande när jag kör igång min data, jättefina bilder
att titta på.

Detta är från en vik, stenar i vatten kan man säga. Det kommer jag nog att tröttna på också, men just nu är det fina bilder.



 
Idag bjöd jag min granne på Kaffe och Tisdagsbulle , det är ju
alltid välkommet. Hade tänkt att bjuda igår, men det blev för sent
kom inte hem förrän till middagstid.

Kära Tummelisa, skulle maila till Dig, men det går inte längre.
Skulle beklaga vädret ni fick nu på Gran Canaria, åker dit för att
slippa snön, och få lite värme där.
Men hej vad det har snöat, men det var ju längst upp i på norra
sidan enligt SVT.
Ni kanske hinner att få några härliga dagar i alla fall.


I morse var det denna fina bild på Norrskenet, underbart vackert.
Jaa i kväll är ju Mellon här ifrån Norrköping, och så bliver det
fotboll ute med IFK Norrköping  , första matchen utomhus.
Mellon har det varit så mycket skriverier om så det är inte klokt.

G R A T T I S     L I L L A    LEONOR  PÅ  2 ÅRSDAGEN!!!
 

Det vill vi fira, tänk så fort tiden gått ändå.
Snart så bliver det väl en ny kusin till också
 
 
 
 
 
Denna fick vi en gång för ca 20 år sen, men den sitter ännu
kvar på väggen. Till Världens bästa farmor och Farfar
det var då det. Man bliver lika glad i dag åt den, ha,ha
undrar om kungen och drottningen har fått sådana också.
 
Nu häller vi tummarna för IFK Norrköping, och hoppas på en trevlig Mello också,
 
 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ska nog kolla en snabbis på Merlot för att se om jag ser dotter med pojkvän. Sitter nu och ser på barnprogram med Axel.
Puss och kram

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Det var ett fint hjärta med hälsning från
barnbarnet.
Ikväll är det väl fullt ös uppe hos dig. Själv vägrar
jag titta på det där, sedan det blev 128 deltävlingar innan final. Tycker det spårat ur totalt. Men men, det är ju många om gillar det, och det är väl ändå bra.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar "Henning" och Blondin-Ida...:o)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Hajan,

En fin bild ändå, med prismorna i fönstret....En sådan vardagslyx att ha en granne att fika och äta med, vacker blåvit dukning och de musslorna du hade bakat, mmm så gott!!!

Jag är inte så ofta på blogg numera, gör inläggen per automatik, denna teknik... men jag vill gärna ha bloggen kvar, ett fantastiskt forum..

Många vinterhälsningar från Nordingården

Snäckskalsdalen. sa...

Det blev en alldeles förträfflig bild i alla fall! Jag tycker om den! Ha det så bra, kram!

Ölandsvindar sa...

Jag har en mugg där det står "Till världens bästa mormor". Även om de tillverkas i massupplaga, så känns det ändå i hjärtat när man får en och de måste sparas. Konstigt, jag skrev om flyktingar idag när du också tänkte göra det.
Nu ska jag ta i tu med ett och annat. Jag började i går med att plantera om och dela den första i raden av krukväxter. Kan bli flera i dag.
Kram från Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bilden med prismor ut mot gården
blev bra, alltid roligt och titta
på dina bilder.
Ha en fin vecka Hajan
Kramar/AM