måndag 1 februari 2016

Så vackert över Ostgöta Slätten, alldeles röd himmel

Länge sen det var så vackert en morgon, som denna.
Tog faktiskt kort med min kamera, men det blev inte bra.
Så denna bild har jag lånat, men det stämmer mer, hur det var. I dag gick det så bra med min inköpsdag. Jag hann precis färdigt, när det kom en kille och ropade Harriet.
Idag var det höjt till 20:-på Färdtjänst, men det kan vi inte klaga på.
 Vad jag tänkte på i dag, var att det nästan bara finns stora
förpackningar av allt. Varje pkt väger ju över kilot, mjölk
mjöl, potatis 3 kg. köpte 1 kilo Köttfärs med skall göra
och lägga in i frysen. 2 stora papperspåsar får jag upp på
Rullatorn, sen bliver det 2 plastpåsar på handtagen med,
frukt och grönsaker.

 
Jag köpte ett Kallancho  träd också, det skall jag ha med mig till grannen på onsdag. Hon har ju fyllt år, så det
var väldigt vackert, och duger bra.
I dag bjöd jag på färska Semlor jättegoda, så pratade vi av oss lite . Det är skönt när man inte  bara pratar
sjukdomar tycker jag. Det bliver gärna det i vår ålder.
I går och i dag var det Fågelbordsräkning, vi skrattade


åt det. För här finns det inte så många att räkna.


 
Detta är vårt bestånd av de arter vi har. Men de är roliga att titta på. Hoppas det inte bliver som förra våren , då
hackade de ihjäl varandra. Det var 2 incidenter som jag
tyckte var så makabra. Men de vill väl inte vara sämre än
vad vi människor åstadkommer.
För det undrar man ju hur det skall sluta.
Fy Bubblan säger jag.  Tack Tummelisa, Ewa och Ruth för
era fina inlägg.  Kram från Hajan

5 kommentarer:

  1. Det ser nesten ut som om det begynner å bli vår hos deg.
    Fine bilder av fugler og blomster.
    Hos oss er det masse snø og kaldt. Våren er ennå noen måneder unna.
    Ønsker deg en fin februar!
    Klem fra Gry :)

    SvaraRadera
  2. Hej fina bloggvännen!
    Visst är det trevligt i Blogglandia, men när man helt plötsligt tycker att man inte har något att skriva om, så blir det lite svårt.
    Jag tycker om dina inlägg - du lyckas alltid få till det och det är så trevligt att läsa.
    Här hos oss är det bara vardag, men man får väl vara glad så länge det är det. Händer det något speciellt som inte är så bra, då påminns man om att man ska vara nöjd och glad med det man har.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka och var rädd om dig!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir allt större och större förpackningar av det mesta.
    Har precis gjort fiskgryta och pressad potatis tills i morgon. Snart är det tv-dags här. Ser det där på 1:an kl. 20.00 om olika familjer uti världen.
    Puss, puss

    SvaraRadera
  4. Här kokas det soppor hela veckan lång. Favoriten just nu är den med köttfärs, potatis, morot och lök, smakar gudomligt, kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha,det räcker väl med fåglar Hajan!! Ja mat tänker man på jämt vad man ska göra för gott! Ibland har jag absolut ingen matkänsla! Ikväll är det mästerkocken så då får man se mat igen!! Kram Gunilla

    SvaraRadera