fredag 5 februari 2016

Morn, morn svårt att sova, vad gör man då ? Bloggar förstås

Jaa så är det, så här sitter jag med en mugg kaffe vid datorn och mår utmärkt. Har varit uppe och gått ett tag, det känns alltid lite bättre efter en promenad.
Jag stör ingen heller, har bara tvättstugan under mig, och
jag går så tyst. Har varit i frysen också , ja inte jag men
tagit fram kyckling för lite upptining.
Skall ugnssteka dem, efter marinering. Sonen kommer hem på söndag , vill kanske ha lite middag då ? .Det vet man aldrig, hur det passar. Dotter och måg kommer också hem
för att hjälpa mig med datorn.
Expressen har tydligen gjort slut med mig, fått meddelande om gammalt förfaringssätt. Hi,hi jaa jag är ju jättegammal.

Men tänk så bra jag har det, får gå upp när jag vill.
Dricka kaffe mitt i natten om det är så. Det bästa av allt
det är F R E D A G , sista gången På Spåret.
Tyvärr, men de kan ju inte tävla i evigheter.


Då gäller det emellan dessa fyra duktiga tävlande. Vore
lite kul om Hägglunds vann. Men Elisabeth är ju duktig med.

Nu slutar jag för denna morgon, 3 minusgrader och lite
frostvitt på bilarna här. Nu går jag till sängs ett litet tag
så hörs vi i morgon, förlåt om jag väckte Er för tidigt.
Kram från "nattugglan"-


Ett tilllägg , förstår ingenting fortfaran minusgrader, men vad det har regnat. Skulle det inte ha snöat då. 07,40??????

12 kommentarer:

  1. Hur gammal du är det vet jag inte men du är i alla fall inte gammal i sinnet. Rolig är du också och skriver trevligt. Glad för att jag hittade hit.
    Jag är 62 och har bestämt att jag ska bli 92, du vet attraktionslag.Och jag ska vara som du

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Spännande med "På spåret" i kväll. Vi har haft ett härligt väder i dag. Jag gick omkring en timme i Trollskogen. Nu kommer det sådana här dagar då man inte vill gå in men jag måste nog göra en storstädning någon dag. Allting syns nu när det blir allt ljusare.
    Trevlig kväll till dig!
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Älskar dina söta inlägg! nepp mig väckte du inte minsann:))Jaa dessa linser,fast har redan lärt mig Massor om dessa små geleaktiga varelser:) har precis tagit ur dom nu,inte så bara heller förresten;) Kram otrevlig helg! Ska också kolla på spåret i kväll! Kraam Gunilla ♥

    SvaraRadera
  4. Du är nog lite synsk kvinna :) Nu var det ju bara semi, men dessa är i final nästa fredag.
    Nu ska jag snart hoppa i säng. Så jag orkar med lördagen, vad den nu har i sitt sköte.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Inte vaknade jag av din kommentar men jag fick lite fart på mitt inlägg i alla fall. Jo jag finns på instagram, gör du? Där finns jag som annikasfundror.
    Jobbet tar en hel del energi men snart...till sommaren blir jag ledig när jag vill.
    Ha en fin lördag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Mig väckte du inte heller, för jag sov till nio :-). Vad som däremot väckte mig var alla traktorer och annat som började ploga gatan tidigt i morse, så jag förstod att det hade snöat rejält under natten. När jag klev upp snöade det fortfarande stora "lapphandskar", men efter bara en stund gick det över till regn. Just nu ser det väldigt grått och trist ut.

    Skönt i alla fall med helg, jag ska försöka få något gjort efter flera veckors ryggläge!

    Ha en fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. Hej Mor !

    Något besök blev det inte då flunsan tog ett hårt grepp om min lekamen.
    Tittar ut så fort jag blivit frisk och febern har släppt !!

    Ha dä bäst / Sonen

    SvaraRadera
  8. Hej Kära Hajan !
    Så hemtrevligt i och fint du har det i ditt kök .
    Men visst är det väl nu på fredag som det är final i På Spåret? Eller?
    Jaja, hur som helst, ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Hej där - Du har inte skrivit på flera dagar.
    Saknat kommertarer hos Henning också.
    Hoppas du inte är sjuk. Stor kram fr

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  10. Ja, visst har vi det bra. Vi får lägga oss när vi vill och gå upp när vi vill.
    Jag är uppe i regel till midnatt och sover tills jag blir väckt så där vid halv nio-tiden och då är frukosten på bordet. Det är skönt att vara två.
    Jag har pojkarna i Stockholm och Göteborg och de jobbar och vi ses inte så
    lätt. Men det finns ju telefon. Men jag har barnbarn inte så långt borta och
    det är roligt att ses någon eftermiddag. Och barnbarnbarn har jag. Har inte du det?
    Jag skriver inte så ofta i bloggen, men släppa den riktigt vill jag inte.
    Roligt att du skriver och verkar pigg. Lite krämpor får vi äldre damer dras med. Eller hur?
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  11. Säger som Ruth i Virginia: det var många dar sen du skrev lilla Hajan. Du har väl inte åkt på influensan?
    Kram!

    SvaraRadera
  12. - Hejsan Hajan.
    - Hoppas verkligen inte du har blivit sjuk.
    Blir orolig när det är så tyst i Peking.
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida

    SvaraRadera