tisdag 23 februari 2016

Ibland vet man inte vad man skall blogga om, jo saknaden av en vän.

 
Ja i går den 22/2 gick en kär gammal vän till sin sista vila
Begravningen skedde i Göteborg, men han kommer att vila
hos oss här. Då kan jag tända ett ljus eller så. I går blev det inga blommor, utan en gåva till RÖRÖ Sjöräddning.
Eftersom denna blogg har blivit som min dagbok, vill jag ha
med detta.

Men glädje skall ju bryta sorgliga saker, därför börjar jag
med att fira en 4a åring. Nu tänker några så larvigt, då
får de tycka det för mig och i dagboken är det viktigt i alla fall.

Grattis Estelle på din födelsedag, vi får ju kolla på dig
i Hammarbybacken i eftermiddag, det skall bli kul.




 
 
 
 
Denna bild hade Hovet lämnat in till Expressen och Aftonbladet. Vi tackar och tager emot.
Ha,ha jag har varit kunglig ända sen Haga prinsessornas tid.
När jag var barn hörde man aldrig någon skit över sådana
saker. Man hade ju klippdockorna, Margareta, Birgitta, Desiree och Christina. Sen kom ju Lillprinsen Karl Gustav
hade jag aldrig någon klipp-pojke på.









Jaa i dag har solen varit framme hela morgonen, då fick
den här tanten en chock. Vilka " skitiga " fönster jag såg
de var hos mig. Kära Gode Gud låt det regna en ordentlig
skur igen, jag tyckte jag hörde hans röst " ja det lovar jag"
 I morse när Hemtjänsten var här tittade vi på Grannens
skorsten, med 2 Kajor på.  Jaa jag tänker inte taga fram
kameran, sade jag. Så berättade jag för henne om att
det suttit både en skata och kaja där, här om dagen.
Hon gick fram till fönstret och vips var de borta.
 De tycker nog jag är lite lustig med min lilla kamera.
Nej nu får vi sluta för i dag, för nu skall jag fixa till
lite muffins, Bullarna är redan slut, det är jag som nästan ätit upp allesammans, oj,oj , så är det.


3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, en vän som gått bort och så läser jag Rörö - min två första år bodde jag på Bohus Björkö också i Gbg norra skärgård, väldigt vackert.
Ja, idag är det 4 års kalas på slottet! Söt liten tjej, det där!
Smutsiga fönster struntar vi i!!! Här finns ju alltid salt med i vinden och då kan du tänka dig! Och som det blåst denna vinter.....men jag liksom fokuserar genom dom smutsiga fönstren och ser det inte, jag väljer att göra så.
Ha det gott, kramar Agneta

Eva i Dalarna sa...

Det är sorgligt när vänner går bort, men så är ju livet.
Och småflickor fyller 4 år, det är också livet. Söta lilla prinsessan!
Kram på dig Hajan.

Anonym sa...

Åh, vilka minnen! Prinsessorna på Haga! Kunde inte få nog
av foton på den underbara familjen.
Men ingen av dom blev "kung".

Ruth i Virginia