fredag 12 februari 2016

Det skall vi fira , vad för något HJÄRTANS DAG FÖRSTÅS!

 
 Det har varit både en bra dag, och kvällen har varit toppen.
Men skall jag vara riktigt ärlig, så började det inte bra.
I dag var min tvättdag, Hemtjänsten har jag till det. När tösen kom
sa jag, nu hinner ni väl inte börja. Håller man inte tiden, så får
vem som helst ta tvättstugan i besittning.
Oj har Du tvätt i dag, sa tösen. Jag springer ner och kollar sa hon.
Efter en timme kom två flickor tillbaka, vi får inte tvätta i dag
för det är reparation på gång.
Så här blev det tvätt överallt, de fick ju inte alls vara där, så vi torkar hemma i dag. Ja det satt ett meddelande där nere om det.

Det var bara att sätta igång med något annat. Det blev ju
matlagning förstås.
Jag hade ju köpt hem i torsdags när jag var nere och handlade.
Jag stekte ett kilo Fläsk-Karre med mycket goda kryddor först
i en stekpanna, sen fick det vara i traktörpannan.

Jag gjorde en Köttfärslimpa och 10 st fina Pannbiffar, där gick
det kilot bort. Glömde att taga bild på Limpan, men den blev vacker. Pannbiffen har jag redan smakat, två st klämde jag i mig
Det var inte slut där , utan en gryta med rotsaker , och alla
de härliga grönsakerna blev till ett par liter soppa. Jag tycker det
är så bra att ha soppa det mättar ju alltid med ett gott bröd och ost till- När klockan var nästan fyra var alla rätter klara.
I veckan dog ju Bodil Malmsten, hon skrev ju direkt från vardagen.
Jag tyckte mycket om hennes verser , hade bara 2 böcker av henne
när jag flyttade hit, gav jag bort massor med böcker , all lust var
ju borta när man blev själv.
I kväll har ju varit underbart på Spåret, det är så roligt att sitta och vända på orden för att se om man får ut någon ort eller stad.
Elisabeth och Rönndahl vann ju som vanligt. De är ju duktiga
i språk också.
Men dessa två var verkligen duktiga, och det bästa av allt är ju
att vi får möta dem i höst igen, Det är redan spikat enligt,
SVT, det gillar jag.
 
Dessa två är ju så himla bra tillsammans Kristian
skriker ju ibland förstås, som han inte visste att
ljudet går ju fram ändå.

Så här fint hälsas jag välkommen varje dag nu, från Windov som
är underbart, allt är ju mycket lättare. Det kan jag verkligen rekommendera. Tusen tack igen kära måg föt all hjälp, din gamla svärmor fått.
Vill passa på att önska alla en fin dag på Söndag, var vänliga mot
dem Ni möter. Tänk så mycket trevligare allt bliver då-
kram från mig till er alla.  önskar Hajan

5 kommentarer:

  1. Jag minns när jag hörde Bodil M läsa en av sina dikter, jag minns inte vad den hette men nånting med "ta ett bloss för moster Lillie -och ett glas rött", den var såå fin och Bodil läste så vackert.Fin författarinna som nu gått ur tiden.
    Du lagar mat så det står härliga till du Hajan. Du är så duktig och flitig. Man blir sugen. ...
    Kram till dig och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking.
    - Vilken kock du är. Det där såg ju kanongott ut !
    Jag har inte vågat byta till Windovs 10. Det får vara tills
    det är dags att byta dator.
    Tvättstugetider kan ställa till det. Brukar alltid boka en ny tid direkt när jag är klar. Men sen gäller det att man inte glömmer bort det, så att någon annan tar över.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  3. Hej på dig igen! Tack för att du kikar in hos mig med en liten hälsning... Önskar dig en härlig helg! Ha de så gott och kram

    SvaraRadera
  4. Oh, du lagar så mycket god mat! Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen! Vilken energi du har och matlust också! Det måste kännas jättebra. Du är en riktigt matmamma, tror jag.

    Ja, Bodil Malmsten, jag tror att jag möjligen läst allt hon skrivit, hon tillhör mina absoluta svenska favoriter, det är så sorgligt när någon som kan använda ord så bra som hon kunde, går bort.

    Jag blev så glad att Elisabeth och Jesper vann! Dom är så himla karismatiska och roliga och skärpta och deras resonemang slår allt! Det andra laget har jag dock inte mycket till övers för, jag har sällan sett ett så tråkigt par, även om dom var duktiga. Kvinnan tyckte jag var en riktig besserwisser, hon var liksom tvungen att ha sista ordet hela tiden......näää....inte min kopp av te!

    Sen är det så kul att du skriver att Kristian skriker för jag satt här igår och sa, ja, ja, vi hör dig, vi hör dig!!!

    En riktigt trevlig helg, kram

    SvaraRadera
  5. Full Fart Kommer Snart . Ja för att vara exakt så dyker jag upp i morgon (söndag). Är ju ett tag sedan nu skall bli kul att ses.

    Sköt om dig Mor och Kramar från Sonen !!

    SvaraRadera