fredag 26 februari 2016

Det ringer , det ringer , vem kan väl det vara ?

 
Oj.oj vilken morgon, blev väckt av telefonen, 07,25  tänkte
på mina barn på en gång. Det är ju bara jag, hm hm som är frisk nu.
Jaa frisk och frisk, det var hemtjänst som var försenade. Jag har ju
tvätt i dag.  Har man inte tagit tvättstugan till kl 08,00 får vem som
helst ta min tid.
Snabb som BLIXTEN blaskade jag av mig, tog Rullatorn och
körde ner med tvättkassarna. Då kom det en granne som jag inte sett förut ( jag tänkte hur tusan ser jag ut nu då) håret åt alla håll förstås , oj här var det tvättstugan som gäller sa han.. Han pratade så mycket så jag stängde dörren. När jag stod vid hissen kom jag
på att det vore bra med rullatorn. Han gick ut genom dörren jag
gick tillbaka och hämtade min älskade rullator. Som han säger på






tv, hur svårt skall det va?


Just nu sitter jag med min äggklocka, kocken ni vet ,
har satt på potatisen, skall ha ugnstekt torsk i dag, det skall bliva
så gott. På Söndag kommer min son då skall vi ha kyckling bestämde vi i går.

 Jag fick telefon nu igen, en ifrån min syjunta som ville bjuda.

Det skall bli så kul, den 9/3 skall Hajan till " stan " det ni,  det
var inte i går. Om ni undrar om min dotter och jag är ovänner,
icke sa Nicke. Men de har nog av sitt eget just nu, De har min mågs pappa att se till. Han är ju hemma från Spanien nu, och har haft
en svår stroke. Det kommer att taga tid.
Man undrar varför, varför kan inget få vara som det varit. Jaa kära
Ni det får vi aldrig några svar på.
Det är inte bara telefonen son ringer, nu klämtar kocken på
om uppmärksamhet. Potatisen är klar, nu skall jag göra engod sås till med både "pepparrot" och nyklippt dill på. Det gifter sig så
bra med varandra, som de lärda säger.
Nu är min tvätt snart klar med, visst har jag det bra med mina
rara och fina flickor.


 
God middag på er nu, skall bliva gott med fisken.
Bilderna lånade från daten på maten och vårblommorna.
Nu köper vi Vivor och låtsas det är vår, ha det bra önskar Hajan.
 

1 kommentar:

Mamma C sa...

Ibland kan det vara gott att sova. Men inte bli väckt på detta viset som du blev.
Kram på dig