onsdag 24 februari 2016

Det är lite krassligt i min familj, men lite vår i luften ändå !!!!

Även den friskaste kan bliva dålig. Fick meddelande i går att nu är även Dottern drabbad av influensan
Min måg har ju varit lite med "flunsan " ett tag.
Min son var ju först, hade ju väldig hosta med.
Jag är jäkligt glad att jag tog min spruta nu när alla
blev kallade. Det var första gången för mig, har aldrig tagit den. Blev så himla sjuk en gång av den.
Det var på 60 talet, på mitt jobb skulle alla ta den.

Men jag har alltid klarat mig, tackar för det.
Har nyss varit och kollat i frysen, vad skall jag ha till
middag i dag ? Det fanns Lasagne, Lax, Fisksoppa.
Det jag tog fram var, färdigstekta pannkakor,
ett pkt gott Bacon, och en Falukorvbit.
Jag kommer att göra gott Potatismos och stekt
Bacon. Pannkakorna kan jag ta till kaffet ikväll,
ja inte allesammans , nej 2 bliver lagom.
Falukorven kan jag ugnssteka i morgon med mycket
ost på . Det bliver gott det.Man får inte vara dum, då
kan man bliva utan mat.

Nu är det vår på gång, i varje fall på min balkong.
Solen letar sig in bakom de "skitiga" fönsterrutorna.
Cyklamen börjar sträcka på sig igen, ja vi får se.
 
Sonen min hade med sig en ny kruka åt mig, att
sätta Blomman för dagen i. Skönt att bliva av med min gamla RÖDA skurhink.
 
Det trodde jag väl aldrig i vintras, åh ja vi tager
en vår i taget, så skall det nog ordna sig eller hur?
Ha en bra onsdag nu, så ses vi vid Kockarnas kamp.
Det gillar jag i varje fall, oj vad de sliter och mixtrar.

3 kommentarer:

  1. Du är duktig du som trixar ihop dina maträtter också. Ikväll är det Palme på tv-burken som jag tänkt se (om jag orkar).
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hejsan Hajan va länge sen jag varit inne hos dig nu.
    Har haft alldeles för mycket i huvudet här hemmavid för att riktigt kunna koncentrera mig på bloggande och kommentarer, har läst men inte kommenterat så mycket.
    Just nu har jag Rantafar I Umeå på NUS ska opereras imorron, så jag sitter här igen med ångest tummar som är svettiga.
    Men intalar mig att det kommaer att gå bra, han är nog i goda händer.

    Har också kollat på Kockarnaskamp i kväll tycker om det tv-programmet,
    gillar att se på matlagningsprogram överhuvudtaget.

    Fy för influensan som härjar vilt just nu, hoppas bara att vi slipper, och att dina nära å kära blir fort friska och att dom inte lyckas med att smitta dig.

    Tjingelingen och gonatt från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. - Halloj i Peking.
    Flunsavaccinet ska man ta. Det har jag gjort i alla år, och
    klarat mig ganska bra varje år. Men det är lite riskabelt att
    skiva. För då kommer den väl som ett brev på posten....
    Bacon är den absolut bästa kryddning. Går att använda till det mesta. Värmebölja här nere också idag. Helt underbart väder.
    - Ha en fin avslutning på veckan och krya på dig !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera