onsdag 10 februari 2016

Det är länge sen ni hörde något, Datorn varit hos doktorn, kan man säga

HEJSAN KÄRA VÄNNER TACK, tusen tack för era rara hälsningar. vad jag längtat efter Er det är inte klokt.
Som väl är har jag en måg som kan fixa det mesta.
Men det är klart han bliver trött på mig, lite hörs det ibland. Nu är det massor med nymodigheter, skall Ni se.
Först tänkte jag, det får jag pröva i morgon. Men i morgon
är en annan dag, då skall jag med Färdtjänsten , måste
ha hem lite nytt. Så det får bliva lite kvällsskift här.
Skam den som ger sig och det törs jag inte, utan på det
nya med en gång.

Ni har så rätt det är nu på Fredag finalen är "På Spåret"
Visst kommer det att bliva spännande, det är ju så duktiga
alla fyra.
I kväll har jag sett på mäster Kockarna, sen följer jag
Lars Lerins program, det vill jag inte missa. I kväll var
det hemma hos Christer Sjögren. Det har varit så många
besök av Lars vi har fått följa. Vilket underbart sätt han har.

I söndagskväll var det Så skall det låta, det blev ju inte en
rad om dem ,De var ju så bra alla medtävlare . För då ville ju inte min data mer . På måndag kom
min dotter och måg och hämtade den.
Tack kära dotter och måg för att Ni orkar med den här
gamla gumman. Jag är så glad för alla besök, har jag tur
får jag besök av sonen på söndag, han har haft influensan.

I morgon tager jag med mig rullatorn ner i min lilla
stad, ha, ha, jag menar ner på byn. jag skulle vilja ha
något riktigt gott. Det bliver nog  fläsk-kotlett känns det som. Det är bäst jag går till sängs nu, börjar bli hungrig
igen, men det är ju ett friskhetstecken, säger de lärda.
Nu ses vi snart igen kram från Hajan

11 kommentarer:

  1. Go kväll eller kanske god morgon!
    Det är inget roligt när datorn krånglar för jag tycker det är en trevlig sysselsättning. Kan göra mycket roligt med den. Hoppas du får en bra shoppingrunda och får köpt något smaskigt. Ibland kan man bli så sugen på nåt speciellt.
    Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan, kul att läsa din blogg. Vi är nästan i samma ålder och vi kämpar med tekniken, eller hur? Var får du alla roliga bilder från? Jag vill oxar ha såna

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att Din dator fungerar igen. Har saknat Dina inlägg, var på gång och skulle skriva till Din dotter och fråga om allt var bra med dig.
    Men, nu skriver Du som vanligt igen, så skönt och trevligt. Tycker också om Lars Lerin och hans tavlor. Har Du sett dem? Han gör så fina tavlor. En vänlig och lågmäld människa, verkar vara genomsnäll.
    Här är allt som vanligt, mest arbete, men 18/2 åker vi till Gran Canaria. Ska bli så skönt.
    Du får ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Hej hej, så skönt att höra av dig igen. Bra att det bara var datorn som behövde doktorn!
    Ha en bra dag denna torsdag, du ska väl kolla in Sprinten i Stockholm?! Det ska jag!

    SvaraRadera
  5. Åh, va´ skönt att veta, att det "bara" var datorn
    det var fel på och inte du. Har saknat dej, men
    nu blir det fart igen.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  6. Mors !
    Ser att du fått fart på burken igen det måste kännas underbart för dig.Det känns tryckt att ha en "hacker" i familjen . Nu blir ju nätterna/dagarna lite mer meningsfulla igen. Hoppas att du hittade något gott att tugga på.

    Vi ses på söndag / Sonen.

    SvaraRadera
  7. Förstår att du är glad och nöjd igen. Så mycket konstigheter är det ju inte som hänt med datorn. Men nu ska den väl fungera ett tag igen.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Bläää! Datorkrångel är inte kul. Hoppas det ordnar sig. Fläsk-kotlett, det låter gott. Jag funderar på en fläskstek till helgen. Ganska enkelt. Ner i grytan bara och på med kryddor och lite honung och lite katrinplommon runtomkring. Sedan sköter den sig i stort sett själv. Jag gillar att laga mat för flera dagar i taget så det blir några portioner till frysen också. Så bra att bara plocka fram när vårsolen lyser och jag bara vill vara utomhus.
    Kram och trevlig helg /Kerstin

    SvaraRadera
  9. Vilken tur att det var datorn det var fel på och inte dig.
    Jag blir orolig om det går får många dagar mellan dina inlägg.
    Härligt att ha en "datadoktor". Jag har herrn i huset, han kan iallafall
    mera om datafel än jag.
    Visst är datorn ett bra instrument både för nytta och nya. Jag fastnar
    ofta vid den läsande någon intressant artikel.
    Vi ska på födelsekalas ikväll så det blir att programmera in På spåret.
    Nu ska jag gå och fixa lunch. Själv har jag en tomatsoppa stående på
    balkongen. Jag lagar nästan alltid mat för minst 2 dagar. Herrn i huset
    gillat inte tomatsoppa så det får bli äggsmörgåsar.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  10. Influensan verkar gå, jag har en släng av något som tröttar ut mig, fick det på hemvägen efter min semester. Men då är det bara att ta det lugnt ett slag, ganska skönt det också om jag bara slapp hosta så att min hjärna lossnar.....
    På Spåret ikväll skall bli roligt att titta på. Och jag missade förra veckan men mannen min sa att det var bra! Och Lars Lerin tycker jag också om!
    Skönt att du fått ordning på din dator.
    Sen tycker jag så här. Barn skall hjälpa sina föräldrar, det är liksom självklart, vi fick ju hjälp av våra föräldrar när vi var yngre och då är det inte mer än rätt, riktigt och självklart att man finns där för varandra även senare! Så är det!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  11. Hej på dig
    Härligt att se att du är i full gång.
    Nu har jag kört igång bloggen igen så titta gärna in i min hörna
    Kram från Maria

    SvaraRadera