söndag 14 februari 2016

Åh vad livet är härligt ibland, man får " ta " dagen som den kommer

 
 
 
 
 
Morn, morn nej jag hade ingen kompis här i går, det var
tomt som vanligt. Men jag trivs i min ensamhet, såg ju på
"Mello" .Man skall aldrig diskutera det som var. Men jag tyckte De som gick till final var bäst i går. Måste bara
säga att man kan tro samma person skriver alla låtarna.







Jag slog över på en gång till 4an, älskar Gay galan.
Jättefin föreställning i går, en del fick ju sina fiskar
varma. Roliga pikar som gick hem. Det var väl första gången
som föräldrar trädde fram.
Anna Book framförde sin låt, som inte kom med på Mellon
förra veckan. Det är en bra låt, men inte tror jag den gått
så långt, om den har fått vara med. Ola Salo gjorde ett starkt och bra framträdande.
 

Jättebra gammal låt, som jag inte kommer på just nu.
Ber om ursäkt för mina bilder, svårt att ta direkt så här.
I dag skall vi fira alla " Hjärtans Dag " . Jag har bakat
en paj med både äpplen och rabarber i. Det bliver ju gott
till kaffet. Jag får inte glömma Charlotte Perelli  , som
gjorde ett par jättefina framträdande i går på Mellon.
LENA PHILIPSSON DU VAR BÄST, på Gaj galan.




Det är sådant som vi gamla tanter gillar att titta  och
lyssna på-

På alla Hjärtans Dag vill jag meddela mig med följande.

En liten hälsning till Ewa i Dalarna, vi fastnade nog samtidigt för Bodil Malmsten. Till dig som frågar om mina
bilder och var jag får tag i dem, jag letar på Ewans
animerade. Jag älskar de bilderna. Förlåt Tummelisa att
jag inte mailat till dig, men har varit lite av varje.
Hoppas Du får det fint på Gran Canaria. Lilla Ruth har
jag inget hört ifrån på ett tag en bukett till Er som inte glömmer mig. Det passar ju i dag, kram från Hajan
VE   ARE   THE   OLD    LADYDS och gillar det.




 



7 kommentarer:

Mamma C sa...

Klart man känner lite pirr när man ser klöver eller tv-apparater på sina lotter. Man kan ju ha turen med sig :)
Många kramar till dig på Alla-hjärtansdag.
Puss och kram

Anonym sa...

Hjärtliga hälsningar från mitt hjärta till ditt.
Din paj låter himmelskt god. Jag har aldrig lärt
mej att fixa paj. OM jag försöker, blir det tårar i pajdegen.
Jag hållet mej det chocolate chip cookies numera.

Som du såg hos Henning, så har vi kallt, kallt
men ingen snö.

Trevligt att få besök av sonen. Jag hoppas min son med
familj kommer på besök i sommar fr Vietnam. Det är två
år sen sist. Dyrt att flyga 5 personer halvvägs runt klotet.

Jättekram, Ruth i Virginia

Nette Cecilia sa...

Trevlig fortsättning på dagen ,kramen Nette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja du Melodifestivalen är väl som
den är, lite sövande. Jag hade missat
att det var gay gala, det brukar vara
fart på det programmet.
Fin kväll Hajan
Kramar/AM

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Håller med dig, man tror verkligen att det är samma som skrivit alla sånger i Melodifestivalen! Tittar inte så mycket på den längre, tycker det är så rörigt, tycker att det var mycket roligare förr när det bara var EN tävling.

Gaygalan däremot var jättefin!

Kramar Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Håller med!! Gillade gaygalan ( mer än Mellon) o Ola tyckte jag sjöng så bra...Ja jag tar i 'trä'ofta HÄR för att magen ska sköta sig lääänge till! Kram på dig Hajan ❤ Gunilla

FREEDOMtravel sa...

Tyvärr har ju Anna Book aldrig varit så bra... men Ola Salo gillar jag! :)