lördag 2 januari 2016

Visst det är ju ljusare ute, men det är inget för mig, snön alltså

God kväll på Er, denna bild är inte riktigt rättvis, eller
kan det vara min kamera som inte är rättvis.
Jag tyckte inte att man såg något för all j..la snö.
Visst det är rent och ljust, men snö för mig är inget skönt.
Det har snöat hela dagen, och jag vet att många väntat
på denna snö. Så ut med Er nu och åk spark och skidor,
ha,ha jag har åkt färdigt.
Jag hade fixat hem ett Pizza-kit , det var toppen bra.
Det kommer jag att göra fler gånger. Det är med en god sås
också som man breder på. Jag hade strimlat Emils skinka,
skivat tomater , och nästan en påse gratäng.ost. Det kostade inte 30:- , och blev så bra. Och smaken var perfekt.
En miss hade jag gjort saknade en god sallad till, men man lär sig. Jag lade på några Slanggurke skivor, det var väl ok,men

En bra TV-kväll, Detta Kit räcker till 2 personer absolut, för jag
har kvar lite tills i morgon, ja inte till middag men lite lunch räcker det till.

Nu blommar min Amaryllis, den är 3 stänglad och så vacker.
Synd att de blev färdiga alla tre på en gång.
Cyklamen var en sådan där lite mini, ni vet. Den har blommat hela tiden sen Advent. Jag trivs så bra i min lilla
kupe`, bland mina blommor. Hoppas det får vara så här ett tag till. Alla har vi inte samma saker att lyssna till, och
glädjas åt. Men jag är nöjd med mitt.
Nu säger jag god natt för denna gång. Kram från Hajan.

6 kommentarer:

  1. Så kul att du gillade pizzakitet. Det är ju bra mycket bättre en än den man köper färdiga i frysdisken. Här kan man ju välja själv vad man vill ha på. Vi har också några amaryllis kvar som blommar så fint.
    Ha en bra dag. Här är vi två till som tycker det gör detsamma med snön.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!
    Brukar också använda mig av pizzakit, så bra att kunna lägga på vad man vill, så smidigt. Här har det varit lugnt, men idag "lurar" jag på att börja ta bort julsakerna. Inte för att vi har så mycket, men ändå skönt när det är gjort.
    Behöver lite nya blommor också.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Snön får gärna vara för min del också men det är ju kul för barnen!
    Jag lever inomhusliv på vintern, går bara ut om jag måste. Ibland kommer barnbarnen o drar ut mig o då är det ju roligt o skönt med frisk luft. Men annars trivs jag bäst i soffan med en bok i hand!
    Dina blommor är så fina. Du har nog gröna fingrar!

    SvaraRadera
  4. Hej, hej! Söndagsmorron i Virginia med 4 minusgrader.
    "Mitt" hockeylag förlorade i går, så nu får jag trösta
    mej med nåt gott till morronkaffet.
    Avundas er inte snön - inte alls! Men vackert är det,
    och kul för ungarna.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  5. Jag är inte överförtjust i en massa
    snö heller, kör mycket bil. Det som
    kommit nu kan gott räcka.
    Pizzakit är toppen, det köper jag ibland
    också.
    God fortsättning och kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Hej bästa Hajan :) God fortsättning på det nya året.ja du har ju sett att jag lyst med min frånvaro.Hoppas på ett bra år med många positiva saker.Var rädd om dig <3 kram Jessica

    SvaraRadera