måndag 4 januari 2016

Vad " blir " det för mat i dag ? Pannkaka tror jag

I går kväll när jag låg och läste, så var jag riktigt hungrig.
Löjligt att ligga och känna på det viset, gå upp med dig tänkte jag. Men det var jag för lat till. Vet Ni vad jag var sugen på, riktiga vanliga pannkakor. Jojo minsann det
har jag ordnat i dag.
Så nu kör jag med Per Morbergs grundrecept. Jag saknar
honom, så synd att han försvann ur Kocktävlingen.
Nu har jag gjort en ordentlig sats, så jag kan frysa in också. Jag hade tänkt mig att ha Lax i dag, men pannkakorna tog överhand.
Når jag tittade ut för en stund sen, fick jag se Nordisk Hiss bil stå utanför här. Tänker på en kompis högst upp
här. Hon har 2 kryckor men vill inte ha någon rullator,


Hur hon skall komma ut i dag vet jag inte, men det spelar ju ingen roll, hon har ju inte kommit ut med den heller.
Pera till storvinsten   hurra, hurra hurra.
Till min son som ordnat storvinst till 17 st, han sköter
tips till bolag. 13 rätt på tipset denna gång. Min dotter
ringde och berättade det i dag. De är ju med så klart.
Jag blev så glad för deras skull,
Han är jätteduktig med sådant , Harriets pojke. Ha,ha
tänker på " Gustavs pojke "
Om ni undrar jag är inte med på detta, det kostar också att vara med. Men jag gläds med alla de andra.
I dag kl 14,00 på 12an är det Jvm. Då möter vi Finland
och det måste man ju bara se. Våra killar har ju varit så duktiga hela tiden nu håller vi tummarna.
PS kom på en sak har redan börjat med att plocka bort
lite julpynt. ds


7 kommentarer:

  1. Hej!

    Men åhhhhh så gott det ser ut! Nu blev jag väldigt sugen på pannkakor!

    God fortsättning på 2016

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut med dina pannkakor, skulle nog ha stekt jag med men saknar mjölk i kylen så det får bli något annat.
    Bakade karelska piroger här för jul så jag ska gräva lite i frysen och så lite äggröra till brukar sitta fin.
    Äggsmör ska det visst vara till.

    Och Sveriges pojkar ligger lite risigt till i hockey just nu inte alls bra, men det är ju en period till.
    Kom igen nu.

    Tjingelingen från Rantamor och god fortsättning på det nya 2016.

    SvaraRadera
  3. Gick ju inget vidare denna gång för våra grabbar. Pannkakor måste jag göra snart. var så himla länge sedan här hemma också.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Pannkakor är gott! Det kan man bli vansinnigt sugen på. Jag tycker om dom med blåbärssylt och Omgivningen med jordgubbssylt! Mumsigt.
    Så du har en son som fixar sånt, undras hur han gör det? Jag hade väldigt gärna velat ha en storvinst, oj, så mycket roligt man hade gjort då! Lyckliga dom!
    Jag hade tänkt ta bort mitt julpynt idag men så fick jag reda på att det är lite helg i morgon igen, så då får det vänta till efter den....
    Agneta kram

    p.s. jag har inte gröna fingrar, jag bara struntar i att vattna mina krukväxter emellanåt!!!

    SvaraRadera
  5. Go kväll vännen<3 gott med pannkakor i bland blir man så sugen på just Pannkakor :) har också börjat städa bort julen...kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Julen får vara kvar några dagar till för på onsdag kommer min store son, då får det bli lite försenad jul för oss. Pannkakor är smaskens både med korv eller grädde med sylt. Jo då jag har mina tre katter kvar, just nu är dom inne mest för gå ut i kylan å snö är inget vidare.
    Ha en skön dag/kramizar

    SvaraRadera
  7. Hej och God Fortsättning på det nya året! :-)

    Året har börjat med snö och kyla, jag gillar inget av dem måste jag säga. Allt blir så mycket besvärligare på något sätt. Bilen gnisslar och mår dåligt även fast jag använder motorvärmare. Hundarna vägrar gå ut, igår var de bara ut tre gånger och då fick jag mer eller mindre tvinga ut dem två av gångerna! Det blev ingen promenad för de kan bara vara ute i högst en minut, sedan börjar de hoppa på tre ben och vill in :-).

    Nu är jag ledig i fyra dagar, det ska bli otroligt skönt!

    Många kramar
    Bitte

    PS. Vad roligt att dina barn var med på storvinsten, grattis till dem! :-)

    SvaraRadera