onsdag 27 januari 2016

Räkna de lyckliga stunderna blott !!!

Räkna det lyckliga stunderna blott, och glöm dem som sorger Dig ger. Ibland måste man stanna upp ett tag.
Det är så mycket omkring mig just nu.     Ingemar
En av våra kära vänner till min make och mig ,har gått ur tiden. De var här på besök i Allhelgona dagarna, det blev sista besöket. Så glad jag är över det besöket, vi har ju
så mycket tillsammans, både med och motgångar.

Han och min man, har till och med "lekt tillsammans" när de var små.
 
Har tänkt på våra resor när vi varit hos Er, på er
fina Skärgårdsö Burö.

Där vi satt och tittade ut över till Knippla, Vi hade alltid tur med vädret. Och båtresorna till Marstrand, de kommer aldrig jag att glömma. Tack för Er omtanke om mig, när jag blev ensam. Tack för ni inte glömde min gubbe heller,

under hans sjukdomstid.
Det är ju på minnen man bliver rik, och då är jag väldigt
rik just nu. Ville bara skriva av mig, tack min vän för allt.
Harriet. Lovar att inte glömma din kära fru heller.


 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ett mycket fint inlägg till era kära vänner, Och visst är det som du skriver, att på minnena blir man rik.
Kramis på dig.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Fina tankar och minnen från trevliga tider.
Blev så sugen på lasagne när jag såg din bild i förra
inlägget. Måste ta en dag och laga det till Blondinen
och mig.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

Anonym sa...

Vilket fint och känsligt inlägg-
Känner hur mycket du uppskattar vänskap.
Minnen är underbara att ha. Det som händer
idag, blir minnen i morron även i vår ålder, Hajan.
Kram,

Ruth i Virignia

Blommiga Rutan sa...

Så fint du skriver. Sorgligt är det minsann här i livet , så tråkigt med din vän Ingemar. Förstår att det känns bra att ni träffades ganska nyligen iallafall .
Kramar Anncathrine