lördag 16 januari 2016

Påökt på Pensionen, men avdrag i allafall

Oväntat besök i dag, en hastig titt men ack så roligt. Visste ju att Martina var hemma från Sälen, men vet ju hur många hon har att hälsa på. Jag satt och löste korsord, när det klingade till på dörren.
Trodde det var Hemtjänsten som klev in, så tidiga dom var i dag då.
Men vilken överraskning det var min son och barnbarn. De hade varit och hälsat på Martinas  Mormor, och tog mig med på hemvägen. Det blev bara lite kaffe och bullar, man tager vad man haver.
Tänkte först och vila med bloggen men så kör jag igång, alltid
bliver det något.

Det var ju stjärnorna på slottet i kväll, Guldstjärna Stefan det
var lite annorlunda , lite roliga saker att förströ oss med.
Håller med Stefan att han fått ett dåligt rykte, mest på grund av hans roller.


Men så intressant när han berättade om skolan de startat i Afrika,
för barn med Aids, och där föräldrarna har dött. Det är redan 50
barn som bor där.
I eftermiddag innan per och Martina kom, blev jag så trött så jag lade mig ett tag. Livsfarligt sov riktigt gott över en timme.
Därför gör jag detta nu, jag är för pigg för att lägga mig.
Skulle se på P3 galan. Men såg bra 3 låtar det räckte, inget för mig.
Nu tycker nog massor med ungdomar vilken knasig käring, jaa
jag håller med man bliver lite knasig i min ålder.
Det är bara 13 minusgrader ute, så det är ju bra klockan är ju
redan 22,00  man kan ju alltid hoppas att det håller sig där i morgon med. Glömde att berätta Per var och handlade med åt mig så nu klarar jag mig ett tag igen.
Fick hundra kronor påökt på min pension, men så har det dragit av
200:_på mitt bostadsbidrag. Jag skall ringa på måndag så jag
får höra, hyran skall ju gå upp, det är ju inte riktigt klart här ännu.
Tänk om man kunde fått bo så billigt som Vallström, 32 kronor i månaden. Men hon har ju inget att skämmas för sade hon i dag.
Herre Gud vilket folk???? DET ÄR JU INTE KLOKT



9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Underliga saker det här med pensioner och bidrag det tas från det ena och ges från det andra .En vacker vinterdag ser det ut att bli här idag -11 grader nu kramen Nette

Eva i Dalarna sa...

Va kul att barnbarnet tittade in! Kaffe o bullar passade väl bra!
Ha en fin söndag nu.
Här är -19 just nu, blir nog en till innedag...

Mamma C sa...

Vilken överraskning du fick med barnbarnsbesök när du inte trodde hon skulle komma. Ja, du det där med pensionen och bostadsbidraget är bra konstigt.
Ha en fortsatt bra söndag nu.
Puss o kram på dig

Tummelisa sa...

Låter inte klokt att Du ska få mindre i bostadsbidrag. Allt är så konstigt. Man får lite mer pengar från ett ställe, då tas de tillbaka på ett annat ställe.
Margot Wallström borde skämmas.
Det var inte mycket att se på TV igår, men stjärnorna var bra tycker jag. Tycker mycket bättre om Stefan Sauk nu, har tidigare tyckt att han var lite arrogant som person. Idag blir det inte mycket gjort här, ska sy lite (Laga kläder), inte min favoritsyssla.
Fortsatt trevlig vecka önskar jag Dig!
Kram Tummelisa

TantGlad sa...

Knasig är man i min ålder åxo hehe. Du skulle bara veta.

Jaså.....hmm..Då vart höjning pluss-minus=noll då? Så snopet. Nä pensionärer har för tok liten inkomst.

Hos mig är det 9 kallgrader som är riktigt skönt faktiskt. Har ju varit kallt så det räcker ett tag nu.

Trevligt med en glad överraskning. Kul med oväntat besök.

Söndagskram.

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig och den trevliga berättelsen om kakelugnen när dina barn var små.
Så roligt med oväntat besök, som dom säger i kaffereklamen.

Fin söndagskväll till dig
Kramar Anncathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Uuuuh, denna snårskog av olika instanser i vårt välfärdssamhälle. Det är så tokigt. Jag blir så trött när jag hör det, kan inte pensionärer få betala skatt så att man klarar sig på pensionen och slipper förlita sig på bidrag och sen blir det som i ditt fall pannkaka av ökningen. Det är fel nånstans. Kan man inte tacka nej till pensionshöjning då?
Så roligt att Martina kom och hälsade på, men så klart ville hon träffa sin farmor, det var rart!
Kramar

Änglarum sa...

Hej Hajan!har saknat dig o dina inlägg :) ser mörkt ut för mig numera på bloggen,dagar blir veckor...jag har ju hållt på i7 år..så trevligt med besök av både Martina o din son det blir man glad av :) här har vi firát en gubbe i helgen "skrattar" 50 år...ha det gott nu vännen natti natti från Jessica

Ölandsvindar sa...

Vilken vacker bild du visar oss idag! Den med björkarna. Konstigt det där med ditt bostadsbidrag. Blir det ingen ändring får du nog ringa till Wallström. Hon vet ju hur man kan bo både billigt och ärligt. Hmmm.
Kram till dig (en både snorig och snöig idag) från Kerstin