onsdag 20 januari 2016

Oj,Oj Göteborg har drabbats av snökaos, ingen kommer undan

Så här såg det ut hos min kompis i Mölndal i går morse, ingen kommer undan. Det är ju bra att det kommer ner, så man slipper
hämta det. Säger som min vän, det är faktiskt vackert "skiten"
men det kan ju aldrig vara lagom. Hon hade sovit så gott och

skulle gå ut med sin hund, för morgonkisset.

På uteplatsen var det också översnöat. Hoppas att det inte kommer mer, för på lördag är det 90 årskalas hemma hos henne. Tänk sådan tur att hon och jag träffades på en Parisresa 1953. Vi kan och vet allt om varandra , vi har haft många hyss för oss.
Jag är uppe tidigt för kl 11,00 kommer grannen på middag.
Det skall bli så gott , jag har provsmakat, och smakat av, det kommer att bli "skitgott" som barnen säger.
 
Martina är redan uppe i sitt " vinterland ", vet Ni hon längtade dit
när hon var här. I deras fina Bagarstuga , trivs hon gott. Det är fyra
som bor tillsammans- 2 killar som är kockar, och sen töserna en
kompis till Martina, som heter Linn. 
Från mitt lilla Party i dag, kommer det bilder i morgon.
Nu tager jag Svensk Damtidning till kl 06,00., sen kör jag igång!!!

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, ingen kommer undan snön och jag som bott nästan hela mitt liv i Göteborg minns de gånger då det inte gick att komma fram. Märkligt för det finns ju plogar och grejer.....
Trevligt med lunchgäst!
Ha det riktigt fint!
Agneta kram

Rantamor sa...

Hoppas att det blir en trevlig dag för dig med lunchgäster.
Du är ju så duktig, och vilken tur att ni väninnor har varandra, och hyss det är ju inte något man hittar på, dom bara kommer ...sa Emil!!!!

Här har vi vintervackert idag med -14 och sol.

Tjingelingen från Rantamor.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Ja igår fick väl de flesta snö. Nu ser det
ju riktigt vintrigt och fint ut.
Räknar med att åka ut till havet i morgon bitti
innan det börjar ljusna. Och då gäller det att
ha varma kläder på sig.
Hoppas det blev lyckat med middagen.
- Ha en fortsatt fin vecka !
Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

Mamma C sa...

Snart kommer väl snön hit också. För nu börjar ju graderna stiga på termometern. Hoppas du haft en bra dag med gäster och allt.
Puss