torsdag 7 januari 2016

Nog blev man stressad alltid, så tråkigt oj, oj

Åh vad jag hade väntat för att få se Ludvig Holbergs De stressade
från Falkenbergs teatern. Bara bra skådespelare som skulle vara med. Och ÅH så besviken jag blev, inget roligt alls.
Var så nyfiken på Johannes Brosts prestation.
Har för mig att jag sett detta någon gång förut, men det måste jag
ha drömt. För denna omgång glömmer  jag aldrig, skittråkigt från
början till slut. Ewa Rydberg hade för liten roll tycker jag.



Tycker det är bättre om det är ett lustspel, än detta travande på
scenen i ett kör. Johannes hade ju en stor roll här, men ack så
tråkig. Förlåt men det var bättre förr, roligare på något vis.
På gamla Poppes tid, då fick man åtminstone skratta.





I dag blev jag bortbjuden på kaffe hos en granne det är fyra månader sen jag var där sist
hos henne. Men vi har träffats hos mig flera gånger. Men hon har
inte haft lust riktigt för hennes make har varit på ett äldreboenden
och kommer inte hem mera för att bo här. Jag har själv varit i samma situation , så jag vet hur det är. Jag bjöd inte hit någon förrän min make hade dött. Jag var ju hos honom varje dag, sen orkade man inte med några besök efter det.

Nu är Julestöket slut, slut. Julegranen bäres ut, ut
Fått ett trevligt besked från Sälen i dag med, en fin Årsberättelse
där finns allt med som mitt barnbarn satt värde på.


Bagargården där Martina jobbar uppe i Sälen, fullt sjå hela dagarna.
Deras fina hus, som de bor i, Fyra ungdomar som huserar där.
och nu finns det massor med snö, och massor med kyla.
Nu tackar vi alla tomtar för denna Jul, kanske vi ses om ett år.
                 H A J A N  ÖNSKAR DET I ALLA FALL.











4 kommentarer:

  1. Jag älskade Poppes föreställningar på Fredriksdalsteatern men jag Har också tyckt om Eva Rydbergs tid. Men den som var igår på tv - nej jag blev som du besviken. Man såg alldeles för lite av Eva Rydberg och det var mest en massa gapande. Man blev stressad av den! Det var roligt att se Evas son Kalle i alla fall, han verkade ha lite av sin mors kropps-språk.
    Jag har julen kvar i huset fram till tjugondaknut jag! ☺

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det var en tråkig föreställning tror jag skrattade 2 gånger och jag har lätt för att skratta .Kallt idag morgon - 30 ungefär ,kramen Nette

    SvaraRadera
  3. Så synd att det inte var kul, för det brukar ju dessa revyer vara. Här blir julen kvar ett par dagar till. Har inte så mycket att plocka bort. Trevligt med ett litet kaffebesök.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Jag sa just till mamma att det är skönt att det blir vanliga veckor nu. Hos henne hade det strulat till sig med veckostädningen. I dag ska jag också bort på kaffe på eftermiddagen om jag nu lyckas ta mig fram i yrsnön och halkan. Det är bara två tomter bort så jag får väl gå på dikesrenen om det är för isigt på gatan.
    Ha det bra /Kerstin

    SvaraRadera