lördag 23 januari 2016

Ibland har man ingen motivation ? visst är det svårt då

Buketten är en liten eftersläng till min kompis i Göteborg, som fyllde 90 år i dag. Jag var uppe tidigt och fixade iväg via You Tube
Tommy  >Körberg och Helen Sjöholms " Jag mår så mycket bättre
Kommer så väl ihåg, när jag skickade över den låten till
Maj Berggren, när inte hon mådde så bra.    Färdtjänst kom för att hämtade mig för att handla. Det var så
roligt träffade många som jag inte sett på länge. Och dem som jag nyss sett också, Hem tjänst var där. Vi skrattade  åt att de hjälpte mig att packa ner mina varor. Dr var ju och handlade till sin lunch.
I förgår bakade jag både limpor och mjuk Pepparkaka
de blev så bra. Gott också, har provsmakat båda sorterna.
Visst är det underligt, jag hade med mig en nota för att inte missa något Men attan jag hade glömt både Mjölk och grädde.

Jag köpte mig en jättefin bukett tulpaner, i bara ljusa

toner. Sen köpte jag mig en ny murgröna, den andra har blivit så dålig i vinter.

Såg sista avsnittet på Stjärnona på Slottet- Visst hon hade¨mycket att berätta, men mycket dålig stämning.
Det blev inte som jag trodde. Slog över på" I afton dans" på
fyran, där var det gladare. Nu har jag ringt min kompis som
var mycket trött efter dagens firande. Hon sade som så,
det har varit fruktansvärt mycket folk i dag. Egentligen skulle
jag gjort Lasagne i eftermiddag. Men det får jag göra i
morgon när mina gäster gått hem.  För i morgon kommer
båda mina barn, och min måg med.
Avslutar kvällen med denna bild från
" Stjärnorna på slottet " De gjorde väl så gott De kunde, men, Sov gott, det skall jag göra.


 

3 kommentarer:

  1. Ja, vilken stämning det blev på programmet. Lite knas verkar hon allt va tycker jag. Då blir vi full styrka hos dig i morgon runt kaffe bordet.
    Puss o kram vi syns i morgon.

    SvaraRadera
  2. Hej,hej!

    Har sänt dej ett mejl med bilder från vår snöstorm.
    Hoppas det kommer fram. Det var en jädrans storm;
    snöade i ca 30 timmar.
    Vet inte varför jag sitter oppe till efter midnatt.
    Det får lov att bli ordning på torpet. Gonatt!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. tittade också på stjärnorna men att man avbryter en annan på det viset är ju inte trevlig ,gillar inte när man pratar i mun på varandra .Vi fick varken vått eller vitt från himlen i natt -3 grader idag .Ha en fin söndag ,Nette

    SvaraRadera