onsdag 6 januari 2016

IBLAND BLIVER DET FEL, MEN LIKA TUSAN SÅ BLIVER DET RÄTT

I går skulle jag ha städning blev jätteglad när de kom
från Hemtjänst så tidigt. Så bra sade jag kommer Ni redan och städar? Skall Du ha städning sade hon då, och bläddrade i sina papper- Nej Du , de kommer i eftermiddag sa hon.
Jaa, det gör inget sade jag, sen fortsatte jag med mitt, att
taga bort julsaker.  Jag plockade litet här och där, då
kom det en ny tjej som ville städa, ja ha sade jag det var ju
jättebra. Det var en väldigt ung tjej , men så snabb hon var. Jag berömde henne då sa hon, jag har lite tid över
skall jag torka skåpluckorna åt dig. Tusen tack sade jag.

I dag fick jag en glad överraskning, det ringde på min dörr och
in kom min dotter. Jag trodde det var hemtjänsten, men så var inte fallet. Jag är kaffesugen, och hinner inte hälsa på dig i morgon.
Jag har sagt till både min dotter och son, att de inte behöver vakta mig. Men det är klart att jag bliver glad att de kommer ihåg mig.
Skall vi ta smörgås till kaffet, nej tack jag vill ha något annat, har nyss ätit frukost  svarade hon. Så det blev en var sin bit Allmondo
till kaffet. Nu har jag plockat bort alla tomtar, juldukar och diverse
saker. Man är lite lustig, jätteglad när man strör ut alla tomtar och troll. Nu känns det skönt att fixa undan det igen, det är tydligen förändringen som är mest kul.
Något som inte var lika kul, var idrottsutsändningarna i dag
vi har väl aldrig varit med om så mycket otur. 2 dagar i rad
med omkullåkningar det är ju inte klokt. Norge, Norge, Norge. Tyckte jättesynd åt Kalla och tjejerna i dag.På
slalom tävlingen för killarna var det inte heller bra.
Men vi får väl se framåt i alla fall. I kväll skall jag kolla
på Ewa Rydberg, från Fredriksdals teatern. Jag har alltid
texten på, skånskan är förfärlig man hör ju inte ett skit
vad de talar om. Johannes Brost är med i kväll också.
Nu skall jag ta  mig lite kaffe och en kaka.
Ha det bra önskar jag.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för pratstunden idag. Jag var ute ett tag när jag kom från dig. Matade pippina och bar in en massa ved. Nu har vi precis ätit.
Så snäll hon var hon som kom och städade.
Kramis

Tummelisa sa...

Nu är alla julsaker borta hos oss också. Den sista granen tog vi idag. Nu känns det rent och snyggt. Köpte lite nya blommor också till köksfönstret. Nu är det bara att vänta på våren.
Så skönt att höra att Du tycker flickorna i hemtjänsten är snälla och duktiga.
Mina svärföräldrar som nyligen flyttat till äldreboende tycker inget är bra....,men vi tycker det verkar toppen när vi hälsar på. Man är olika i tycke och smak, men man kan inte bara gnälla på allt. Då blir man nere själv också. Tycker alltid Du verkar vara så positiv Hajan, det är skönt att läsa.
Idag är det inte så mycket som jag vill se på TV, så det lär blir tidigt i säng. I morgon är det arbetsdag igen.
Kram Tummelisa

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Så kul att det var någon från Hemtjänsten som hade
lite tid över. Det borde de alla ha. De sliter och
släpar och försöker hinna så mycket som möjligt.
Har kikat en halvtimma på Fredriksdalsteatern. Sen
stängde jag av. Det var den absolut sämsta produktionen
därifrån under alla år. Riktigt pinsamt......
- Ha en fortsatt fin vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Polargrevinnan sa...

Trevligt att höra något positivt när det gäller hemtjänsten. Jag tycker
folk bara gnäller. Det är bra att det finns folks som vill jobba med
städning. Jag har det bra som har en frisk karl som dammsuger och
handlar tunga varor. Än kan jag städa badrummet själv men det kan ändra
sig fort.
Jag tog en promenad idag och hu vad kallt det var. Det var minus 14 grader
så det blev inte någon längre utevistelse. Men det är skönt med lite frisk
luft.
Jag har slötittat på Fredriksdalsteatern i kväll. Vi såg den live i
somras och det var ingen höjdare. När jag tittade i kväll så kom jag inte
ihåg så mycket av föreställningen. Det här med minnet ....
I morgon åker vi till Stockholm och uppvaktar min svärdotter som fyller
50 år. Hoppas att det inte kommer mer snö, men de stora vägarna brukar
vara bra.
Ha det bra och god fortsättning på det nya året.
Kram Viola

Gunillasljusglimtar sa...

Snäll hemtjänst du har! Vet inte hur dom är hos far men några skåp skulle dom aldrig 'hinnamed' Gulligt av dottern att komma bara sådär... Ja vi hade främmat igår så nu kan man börja plocka ner julsakerna lite smått! Är ledig till tisdag så jag hinner ÄN! Kram Hajan ♥ Gunilla