söndag 31 januari 2016

Grattis i dag till alla som fyller år det är inga namn här

Ett   Grattis  till alla födelsedagsbarn i dag. Jag tror mitt
födelsedagsbarn firade i dag.,fast han fyller i morgon på måndagen-   Det är söndag och jag har haft
en bra dag.  Började dagen med att maila till den som fyller 30 år. Jag brukar skicka bilder och dikta ihop lite av varje.

Jag gjorde så här, tror inte dina kompisar kollar på dessa
bloggar, inga namn heller. Men jag tycker du verkar så bra,
så lite vill man ju smörja,
min son talade om att du varit målvakt en gång för detta
fina Norrköpings lag.
Hoppas Du får en bra dag var än du och din familj firar den.

Så   var det kvällens " Så ska det låta " vilka bra artister,
har glömt bort hur bra Jenny Berggren sjunger, Per Fritzell
är ju inte länge sen han var med. Men han är ju toppen
det var ju skillnad på åren på de medverkande, men det är ju bara roligt.

sen hade vi Johan Lundvik och Molly Pettersson, henne
kommer man ju så väl ihåg från Idol. 
Det var fart på programmet och många fina låtar som man
inte väntade sig.                                                       Flickan från Hemtjänst frös när hon kom,
det känns att det skall bli snö  sa hon.
Det är riktigt grått , jaa det hade hon rätt i det är redan
1 minus grad, attans. Jag åker redan kl 09,30 ner
till Åby för att handla. Måste få tag i något roligt träd, är
som jag skall ge bort.  Kl 11,00 kommer grannen i samma hus, henne skall jag bjuda på färska Semlor. Vi ses inte så
ofta nu, för hennes man har kommit till ett äldreboende,
Det låter som jag inte gör annat än springer till grannarna.
Men det är dessa två tanter som jag träffar, vi är alla
kring 85.
Hur man än väder sig har man ar, nej baken bak. Natti,natti

3 kommentarer:

  1. Ja, nu har snön kommit igen. Men den går nog bort rätt fort för dt är ju + grader igen.
    Det är väl kul om man har några att springa och fika hos i trappen.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Grattis till 30-åringen! Mitt andra barnbarn fyller 30
    i juli. Hon bor i San Diego, tvärs över kontinenten, så
    vet inte om jag får se henne då. Antagligen, eftersom
    båda föräldrarna bor här.

    Grått, disigt och regnigt idag. Dä ä så träääälit! :)
    Snöhögarna fr förra veckändan försvinner kvickt, men jag
    har ännu inte kommit fram till brevlådan!

    Semlor börjar tidigt, tycks det. - Du har väl inte varit uppe
    i Roys trappuppgång igen. :)

    Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Du är alldeles för härlig! Kram Gunilla

    SvaraRadera