torsdag 28 januari 2016

Fotoalbums-koll lite roligt i allafall


I dag var det inte nådigt, blåste som sjutton. Min kära väninna ringde skulle gå och handla lite. Hade ju sin "Dramaten " med sig. Och vet Du berättade hon, den f--n    var före mig, så mycket blåste det.  Min dotter,
berättade att hon cyklade till Vrinnevisjukhuset
jag hade sådan motvind så jag knappt kunde komma fram berättade hon. Och jag gjorde som vanligt, höll mig inne .


I går kväll tänkte jag att se något roligt för att skingra
mina tankar lite. Så förskräckligt kräsen jag måste ha blivit,
jag tyckte Lille-Lördag, var hur tråkigt som helst. Det kunde nog har blivit bra, men det är så i överkant tycker jag.
Men det var nog första gången som Per Andersson inte
tog av sig kläderna, han skall ju helst visa sig naken , tycks det. Varför begriper jag inte heller.
Jag har nog blivit för gammal och trög, jaa det har jag
blivit, hittade gamla kort. Min son tog ner 4 bärpåsar från
vindskontoret med fotoalbum. Vi letar bilder till en speciell  sak . Blommiga rutan , hade satt in sig när hon var 

i Paris, och bara var 20 år.
 Rantamor när hon var mycket yngre.  en lite gullig tös.
Här var jag hos "Beckmans " foto i Norrköping. Jag var
ca 18 år, och skulle fota mig för att ge min pojkvän.
" Kär och galen".

Hittade också detta kort, av Harstena . Tavlan målade jag till min måg, som fyllde år.
 Jag målar ju Naivistiska tavlor,
så det är inga konstverk, men han tyckte om den i alla fall.


Jag letar efter bilder till en som fyller jämna år ,
Googlade på hans arbetsplats, och hade en sådan tur, att
han var fotad där. Så han bliver nog överraskad över det.
Nu får det vara bra för i dag, vi hörs snart igen.
 
Måste taga med denna också är från mågens 50 års
kalas, alla vi gäster har jag målat, sen satte vi foto huvuden
på alla, de blev väldigt uppskattat.
 
natti,natti.



8 kommentarer:

  1. Idag blåste det inte lika mycket som tur är. Gillar din konst. Har ju några på våra väggar här hemma.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Här blåste det i går så man tappade andan inte så roligt. Fast du beskriver på ett komiskt sätt hur din väninna och hennes dramaten for fram :) Lillelördag tittar jag inte på alls kan inte ens med de där två eller den typen av program och tror inte det är du som är kräsen. Så himla söt du är på den bilden, jätteroligt att få se. Ha en fin helg, kram Katta

    SvaraRadera
  3. Så fina tavlor du målat!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Du kan allt Hajan! Måla också, så fina tavlor. Har alltid velat kunna måla, men har aldrig försökt. Kanske inte för sent ännu?
    Blåsigt värre har det varit. Tycker inte om blåst, blir orolig av det.
    Såg inte "lillelördag", men såg konstnären Lars Lerin samtala med Leif GW Persson. Det var ganska intressant samtal, han är en så god och trevlig människa Lars Lerin, ja även GW. Finns inte så många människor som utstrålar genuin godhet idag.
    Sedan följer vi "Farmen" här hemma. Men, det är mest intriger och bråk, inte så mycket farmande längre.
    Trevlig helg!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  5. Men snälla nån! Målar du? Och så jättefint! Jag tycker om naivistiska tavlor och jag tycker om färg, helt i min smak. Målar du nu också? Du måste visa!
    Här blåser vi bort idag, Tor är här, nya stormen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det är nog den vinden vi börjat känna av nu ,vi lär ska ha högvatten i morgon .Tråkigt med Din vän som du skrev i förra inlägget ,man vet inte när det är sista gången man träffas .18 år då är alla unga och vackra men nog kan man vara vacker i högre ålder också (man som om det skulle gälla mig) ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  7. Hej kära Hajan!
    Åhhhh så roligt att se bilden från när du var 18!!!
    Så jättesöt! Men! Jag säger då det! Hade ingen aning om att du är konstnär! Så fina tavlor FU visar som du målat, båda är ju jättefina, tycker så mycket om såna naivistiska tavlor. Ojoj så fina! Du kan väl visa flera, vore roligt att se.
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Så fina tavlor du visar ska det stå

    SvaraRadera