onsdag 20 januari 2016

Dagen får duga, hoppas den dög åt min gäst också

Fick höra i dag, att min kompis i Mölndal skottar själv.
Inte dåligt fyller 90 år på Lördag "det skall vi fira ".
Jaa, hon ger sig inte i första taget. Min vän är med i en
slöjdkurs också, en gång i veckan. Vilken energi.
I dag hade jag min vän här på mat, och det blev lyckat
både mat och dryck. Jag tände ett par ljus där ute, det är
ju lite valkommande tycker jag.

Jag bjöd som vanligt, på ostkex och Madeira , mycket gott.
Sen hade jag Fläskfile, pomme , medelhavssallad, och
så hade jag gjort god Bearnaise sås till-
Vi hade Barfota Rosevin till, det är så gott. Efterrätt var
kolaglass med  Hallon och blåbär. Jag åt för mycket tyvärr,
Det är ju så roligt när värdinnan själv är nöjd med maten också. Alltid hittar man något att gnälla över. 
Min vän kom ju klockan elva, jag kände redan vid 13,30
att jag var dötrött. Vi tittade på lite kort också, från där jag bott förut. Vi kände ju inte varandra då, på den tiden.
Äntligen drack vi kaffe och till det hade jag en Almondo tårta, som jag tyckte var alldeles för söt.
Vet ni för första gången i mitt liv, så sade jag 15,15 ungefär
 lilla Mary jag tror Du får gå hem nu, jag var så trött, det
bara inte gick mera. Lilla vän sade hon Du är ju alldeles
blek. Så glad jag är att det var en riktig vän som var här,
så jag kunde be gästen gå hem. Tänk så det kan bli, för
de första att man aldrig lär sig. Jag skall inte äta mig mätt,
det blev så efter en magsårsoperation på 80 talet.
Barfota vinet var utspätt, så ni inte tror vi två gummor
var på örat, absolut inte.  kram från Hajan

5 kommentarer:

  1. Ojdå, härlig middag men synd att du skulle bli så trött. Hoppas du hämtat igen dig nu då?

    SvaraRadera
  2. Henning skriver att det är Kramens Dag idag, så här kommer en
    bamsekram från Virginia.

    Inget under att du var trött. Att komma kl. 11 och stanna i över
    fyra timmar; det är ju alldeles på tok för länge. Din vän borde
    ha föstått, tycker jag, men tydligen trivdes hon.
    - Och så mycket mat ni hade!
    Hoppas du fick dej en riktigt go´ tupplur, Hajan!

    Ruth i Virgiia

    SvaraRadera
  3. Så gott ni åt jag förstår nog att du blev trött ,skickar dig en kram på kramens dag ,Nette

    SvaraRadera
  4. Ja, när ska du lära dig att du inte kan proppa magen full med alla godsaker som det bjuds på. Hoppas du mår bättre idag, för du fick väl besöka Ulrik i toan förstår jag.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  5. Ja så kan det bli när maten smakar bra! Igår kramens dag så det blir en från mig! Idag VINETS dag så då skålar jag för dig min vän! Kram o trevlig helg ♥ Gunilla

    SvaraRadera