söndag 24 januari 2016

Åh, vilka under bara dofter, matlagning på gång , kanske ?

Åh, så gott det doftar , det är Lasagnen ,den måste jag
smaka i kväll. Jag har varit riktigt i stöten ett tag nu.
Körde igång med Grönsaks-soppan också, eftersom jag var
på gång. Vem vet jag orkar nog att smaka den också, bara en liten slurk. Det skall jag väl tåla.
Det började redan kl 11.00, att båda mina barn kom för
att fika, Min dotter och måg har så mycket annat kring sig
nu. Jag skulle aldrig begära att de skall komma om de har annat för sig. Eftersom jag visste i går att de skulle komma
köpte jag en var sin semla också. Vi talade om det stora påslaget jag fått på pensionen, och avdraget på Bostadsstödet. Det var inte 200:-, utan lite över 100:-ökningen på pensionen.
Ha,ha det är inte klokt, när man tänker på Metalls att vara
eller inte vara. Buuuuu, säger jag bara. Avdraget var över 200:-på bostadsbidraget  så det jämnar ut sig.
Sonen var kvar lite längre så vi åt en Janssons frestelse men
nu är de slut. Vi sade just till varandra det är ju ingen middag, men en liten lunch kan man säga.
Tulpanerna jag köpte i går, vacker färg på dem.



Jag blev så glad min vän ringde från Göteborg och berättade
att buketten från mig var så fin, med tulpaner och Ranunkel
till hennes födelsedag.
Den här bilden tycker jag blev så fin, den lilla prydnadssaken, med ängeln och duvorna köpte jag på
Äldrecentret, där min man bodde. Blev bara så förtjust i den, den är ett fint minne. Nu är det TV-time , så nu fikar jag och sätter mig i vardagsrummet ett tag.
Ha det bra och tack för era kommentarer, Lilla Ruth du kan
verkligen tala om snö, i stora lass. Tusen tack för
alla era rara ord.  kram från Hajan

9 kommentarer:

Leva-Kerstin sa...

Hej på dig. Hittade hit från någonstans och jag blir glad av att läsa hos dig. Det verkar vara krut i dig.Hit kommer jag tillbaka.

Nette Cecilia sa...

Sååå mycket mat vi har nog ätit idag också det blev plättar ikväll ni säger väl pannkakor hos er .Fin färg på tulpanerna ,kramen Nette

Mamma C sa...

Vad mycket smarrigt du fick till när vi hade åkt hem. Här blev det stekt fisk och ris till middag. Vi har eldat i tunnan som bara den nu och hoppas att det tinar upp i slangarna.
Har precis sett klart på tv:n nu. Snart blir det sängdags.
Kram på dig

Tummelisa sa...

Vad mycket gott du lagar, och bakar. Fina bilder.
Tyckte inte heller att stjärnorna på slottet var så bra, säger som du dålig stämning.
Vi har haft besök, men bara över helgen av vår son från USA. Vi hämtade honom på Skavsta flygplats i Nyköping, och lämnade honom där igår eftermiddag. Han arbetar i Italien i tio dagar, och fick ledigt över helgen för att hälsa på oss. Det var så roligt, vi har inte setts på ett halvår. Det är närmare att åka från Italien till oss.
Så vår helg har varit bra. Nu är det arbete igen som gäller.
Ha en bra vecka, och var rädd om dig.
Kram Tummelisa

Snäckskalsdalen. sa...

Du är verkligen på gång! Så mycket god mat du gör, jag blir hungrig fast jag redan ätit! Och Jansson, som är så gott! Dom andra rätterna också! Fina tulpaner också!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh du lagar mat o står i!Hoppas jag är lika pigg när jag blir lite äldre!! Natti natti Hajan...kram Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Åh du lagar mat o står i!Hoppas jag är lika pigg när jag blir lite äldre!! Natti natti Hajan...kram Gunilla

Viola sa...

Du har verkligen varit i farten, så mkt gott du visar. Är i vattenhålet och idag har vi haft sol med 8+ så då kom vårkänslorna, underbart, ha en fin kväll, kram

Ölandsvindar sa...

När jag vaknade i dag var det sju plusgrader. Då blir man glad. Lasagne, det är gott! Jag ska nog göra en laddning, det måste ju gå bra att frysa in några bitar också. Jag ska åka och klippa mig i morgon och då ska jag passa på att köpa årets första tulpaner. Härligt!
Kram från mig /Kerstin