tisdag 8 december 2015

Uppe med tuppen, eller hur ?

Hejsan på Er, i dag har jag städning, då får Ewans bild passa
in. Det brukar alltid vara 2 st som kommer. Jag har kört med fjäderboan och dammat över allt. Flickorna klarar av golv och badrum. De är så noga, de som kommer till mig i alla fall.
I går var min dotter och måg här, De skulle kolla mitt
bredband och lite annat med TVn.
Jag har ju så väldigt dålig bild, enligt dem. Jag behöver nog
nya glasögon , för inte är väl bilden 100% bra, men den
duger ät mig.
De åkte direkt till mig efter De handlat på Maxi, så de hade
med sig jättegoda frallor och färdigskivad ost,
Till och med smörgås-margarin, man får tacka.
 Det har varit nästan 2 dagar utan min blogg, tusan vilket
trevligt sällskap det är tycker jag.

Detta ordspråk tycker jag är perfekt. tog det med lov på
bloggen. Så jag tror detta får räcka för just nu.
Ha det bra, och jag går och knyter mig ett par timmar till.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Hajan!
Här har det just blivit tisdag. Kl. är 20 över midnatt.
Det har varit en grann, solig dag. Dottern tvättade mina
lakan, så nu ska jag gå och lägga mej mellan soltorkade, doftande
lakan. Va bra man har det.
Läser om alla otäckheter som äger rum i hela världen och
känner mej glad över att inte vara ung. Vi växte nog upp
under de bästa tider, tror jag.

Ruth i Virginia

Eva i Dalarna sa...

Det var ett fint ordspråk du hade lagt in. Varje NU kan bli fint!
Skulle också vilja tacka dig för de hälsningar du ger mig ibland i dina inlägg. Jag har ju ingen egen blogg och inga tankar på att ha det heller men jag tycker om att läsa din!
Ha en bra dag!

Polargrevinnan sa...

Skönt att få städat. Jag får det också av herrn i huset.
Jag dammar och han dammsuger. Tråkigast är att städa badrummen.
Vi har en extra toalett med dusch.
Dagarna går så fort tycker jag. På torsdag har jag 3 barnbarn och 4 barnbarnsbarn på besök. Jag skall bjuda på ett litet julbord. Idag har jag
gjort köttbullar och bakat saffransbullar med mandelmassa i.
I morgon får jag ta an en liten skinka.
Ja, det är så roligt att ungdomarna vill komma, men tyvärr blir jag
så fort trott. Du Hajan, kan det vara åldern?
Ha det bra.
Kram Viola

Mamma C sa...

Nu är ju inte bilden oduglig men inte heller 100% okej. Men det är ju du som ska titta inte vi. Skönt att datorn kom igång igen också. Tycker själv att det är tråkigt när min krånglar.
Kram på dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dator som krånglar är inte roligt, man
har blivit lite beroende av den.
Och du har så snälla fina släktingar som
dyker upp med fika och hjälper dig med det
tekniska. Bra och få städat också så här
före jul.
Ha det gott Hajan och kramar/AM