söndag 6 december 2015

SYNNEVI OCH DESMOND ,EXTRA FRÅN NORGE OCH ENGLAND

Jaa, så har vi kommit till Andra Advent och  har
 fått tillökning. Från Norge har vi fått Synnevi  och från
Tyskland eller England en annan blåsig käring som heter
Desmond. Lyssnade inte så noga men nu räcker det.
Indien översvämmas av Monsunregn, där har vattenståndet
ökat ca 3 meter.  Allt detta kan väl inte flyktings-
vandringen  orsaka i alla fall.


I går kväll var det avslutning på Downton Abbey tyvärr.Det
kommer en sändning till den 26/12 , det var ju inte slut
förrän 22,45 i går kväll. Sen har man ju lite att fixa undan
innan man kryper till kojs.
 
 Det var så pass att jag försov mig, vaknade inte förrän
08,20. Herregud det gillar jag inte jag vill vara klar när flickorna kommer från Hemtjänst. Blev förfärad när jag fick se på TV från Onsala det hemska som
hänt där. dödsolycka eller mord kan man säga.
En julfest som spårat ur säger de, men jag säger och har
alltid sagt, där spriten går in, går vettet ut.

Sen måste jag tala om att jag tycker om Adventskalendern.
De riktigt små barnen har väl ingen glädje av den, men i
de åldrarna som är med. Det kan väl vara roligt och
intressant. Det fick ju vi lära oss i skolan, men de tror ju inte det är sant dessa barn nu. När jag berättat för dem att
vi inte hade telefon när jag var liten. De tittar ju på mig som jag vore ett UFO. Och det är jag nog i deras ögon,
men oj så mycket jag fått lära mig under mina år.
Ha nu en fin Advent det önskar jag er alla.

TAG EN SAFFRANS BULLE, VAR SÅ GOD !!
 












5 kommentarer:

Rantamor sa...

Tack tack jag tar två bullar en till Rantafar också, nu blir det en kaffestund. Brukar alltid baka saffransbullar men i år har det inte blitt någon, min rygg har sagt nej.
Men ännu hinner jag !!

Ja det händer mycket i världen just nu, mycket ondska som lurar där ute. Man får vara glad åt sin egen lycka.
Idag är det Självständighetsdagen i Finland, brukar tänka extra på min pappa då som kämpade i kriget, ja likaså Rantafars pappa som blev inkallad bara 17 år ung.

Mycket skidor på tv idag igen, det gillar Rantafar.

Tjingelingen från Rantamor.

Ölandsvindar sa...

Tack snälla, men bullen får vänta en stund! Just nu är magen full av svampsoppa och pannkaka. Ingen söndagsmat precis men vi pensionärer kan ju göra som vi vill. Elände, elände i världen. Jag orkar snart inte lyssna på det.
Kram från mig till dig! /Kerstin

Maria sa...

Så klart du får ta bilden med orden om du vill, delar så gärna med mig. Ja du värme ska man nog inte klaga på men regnet å blåsten inget vidare. Jag har just bakat muffins en sort med päron och den andra med choklad. Får nog bli en till kvällskaffet. Bakar alltid till jul ett pepparkakshus, har blivit en tradition för mig som jag tänker fortsätta med, skall göra degen ikväll.
Ha en skön kväll/kramizar

Mamma C sa...

Ja, fy bubblan så mycket elände det är. Och denna blåst blir jag tokig på snart. Bullarna såg riktigt smarriga ut.
Kramis på dig

Eva i Dalarna sa...

Åh så goda dina bullar ser ut!