lördag 19 december 2015

Sov gott i "sänghalmen "

 
Först ett stort tack till Ewan, och för att vi får
låna dina fina animerade teckningar gratis av dig. Alla frågar var jag hittat
dem. Berättar också för dem att det finns en gästbok
att skriva sitt tack i.
 
 
Är det någon som vet , vem som snor all tid. Det går för fort. I morse var det 10,3 + grader. Påminner om en gång på
60 talet, då var det också så här varmt.
Håller på att skicka julkort via mail. Ja några har jag skrivit
alla har ju inte en data.

I morse när jag vaknade blev jag jätteorolig, det luktade
Skogsbrand ute väldigt mycket. Kollade på NT men där var inget, på radion sade de inget heller. Det enda var ju från Kristinehamn där en hel fastighet brunnit ner, men det
kan ju inte kännas hit. De på Hemtjänsten skrattar åt mig när jag säger
att jag försovit mig. Var jobbar du då, hur dags skall
Du vara på ditt jobb? Jaa jag vet jag har hela dagen på mig.


I dag har jag slängt den fina tårtan, det blev för starkt med
den 70% chokladen uppe på. Jag smälte ju den för
dekorationens skull. Man lär sig alltid av sina misstag.
Detta var inget misstag, hittade denna rara bild hos Ewan, tyckte
grabben var så lik vår lilla Axel. I dag bliver det rester igen, i dag
åker Kyckligen med som blev över. Den tänker jag inte att kasta.
Nu skall jag sätta mig att fixa räkningarna så de kan läggas på i
morgon. Jag gör inte det via datorn, jaa jag vet att det är så lätt
och såkert. Men "sån " är jag.

Skickar med denna bild på grisen, som nästan skrattar ihjäl sig,
när de påminner honom om "julskinkan".
Skall nog baka någon kaka i dag, istället för den jag slängde.
kram ifrån Hajan.

2 kommentarer:

  1. Här åt vi en stor räkmacka som vi köpte på Maxi idag. Blir väl rester till kvällen. Blir nog att se en serie som vi följer på Netflix.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. - Halloj i Peking.
    En sådan där ljusstake skulle jag ha. Jag vågar
    inte tända ljus, är så rädd att somna ifrån dom. Så
    det är bara elektriska ljus här nere i Småland.
    Så fint du hade julpyntat. Både på balkongen och
    inne.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera