onsdag 9 december 2015

Så var det dags igen, sen paus till 2016

Så grått och trist det var i morse, men 8+ grader, då får man inte klaga i alla fall.

Jag dukade redan i går kväll, ville prova vad jag skulle ha
för duk. Det är alltid roligt tycker jag, jag vill att gästerna skall känna att jag tycker det är roligt med deras besök.
Det var min granne Mary som skulle komma.
Vi har inte varit på topp varken hon eller jag, på ett tag.
I dag fick jag en 4 pack med jättetrevliga Disktrasor med
>Julmotiv.  Precis kl 11,00 kom solen, typiskt jag hade
tänt alla ljus på balkongen, det blev ju inte riktigt samma effekt då.





Jaa, tänk ni snart kommer den här gubben till alla som
vill ha ett besök. Vi får inte träffa några av de små, så bliver det ju ibland, alla vill ju få rå om dom.


 

Nu får jag sluta att gnälla ,det bliver det ju inte bättre av.
Jag hade gjort en Janssons som förrätt , Glögg hade vi
förstås, med pepparkaks hjärtan och Wischy ost på.
Sen pratade vi som tusan, vi sade till varandra att vi
trivs bra, tiden bara går så himla fort. Sen hade hon önskat
sig Risgrynsgröt, så det blev det och goda ostsmörgåsar till.
Till kaffet hade jag gjort bakelser av mjuk Pepparkaka ,
som jag hade vispgrädde och, Hallon och Blåbär på.
Och kameran stod på matbordet hela tiden, men det
bliver det ju inga bilder av. Vi talade om våra gamla jular,
innan vi kände varandra.
Jaa det är vad som hänt i dag, i morgon är det ju
Nobeldagen, då brukar jag somna vid TV apparaten,
men jag vaknar till i bland, så det ordnar sig.
Nu säger jag god natt, och vi kanske hörs i morgon, vem vet?
 

5 kommentarer:

  1. Så mysigt att bjuda din väninna på så mycket gott, du är en riktig pysseltant du.
    Hoppas nu att du får vara frisk i julhelgen så att du kan fira med din underbara familj, men inte bryta några ben...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Oh, va´ fint du dukade! Tycker mycket om det blåvita porslinet.
    Dessutom har du tjusiga vinglas som går i stil.
    Jag längtar verkligen efter Janssons, men det är omöjligt att
    hitta den rätta sortens ansjovis här. - Duktig värdinna som
    bjuder på det som gästen vill ha. Risgrynsgröt - det är grejer det.

    Tomtegubben med gatlycktan är verkligen gullig!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Jag fick ju nyss höra om din trevliga dag med grannen på telefon. Jag tycker det är så roligt att ni träffas och har en mysig stund tillsammans.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. God morgon rara bloggvän!
    Det är alltid så roligt att komma till din blogg och kolla vad du har gjort för trevliga saker. Så fint du har på din balkong! Igår piffade jag till, så att det skulle bli lite juligare på vår altan.
    Vi har fortfarande inte någon snö och jag antar att det är likadant för dig. Tids nog kommer den!
    Ha en bra dag och en trevlig helg!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  5. Jaha! Här var det kalas som vanligt! Så härligt att titta in till dig. Och Janssons!! Mitt flicknamn var Jansson så det har maken haft roligt åt i alla år: Gift med Janssons frestelse! I kväll är jag bjuden på kalas. Ska bli så trevligt. Jag har köpt en miniamaryllis med två stänglar att ta med mig till värdinnan. Har inte sett sådana förut.
    Kram från mig/Kerstin

    SvaraRadera