fredag 11 december 2015

Nobel-festen ,var tog den vägen ?

Om Ni undrar var mitt barnbarn tog vägen, så är de hemma
igen, och på väg till Sälen.
Nu skall De upp och jobba, jobba i någon Våffelstuga eller
restaurang. Tycker De är duktiga som håller igång.
Skall bli spännande att höra fortsättningen.
Ja så var det Nobelfirandet, Jag hade ju väntat så på detta,
men jag blev väldigt besviken. Kära nån så många intervjuer
det var, jag väntade ju så på när de skulle berätta om sina
bedrifter, men kära nån igen , Litteraturpristagarinnan
talade, och talade, alldeles för långt anförande för mig i alla fall. Slog över ett tag på 4an men Ernst han var ju inte roligare han heller.
 han klippte julgranskarameller.
Undrar om det är något fel på mig, när varken Nobel eller Ernst
duger. Vi får se  hur Hajan bliver i förtsättningen.
Så är det avslutning på Skavlan, James Oliwer, Madelaine
och Chris är med där , det bliver spännande att se ,Jaa hur de sköter sig i kväll, De har ju själva valt att vara med i programmet för att medverka. Madelaine vill ju vara ifred enligt Aftonbladet, Då får hon väl säga ifrån sig
prinsesstiteln , men det tror jag inte hjälper, tror inte hon
vill säga ifrån om något heller, kan ju bara vara ett förfluget ord. Journalister hittar på så mycket skit jämt.
 Nej nu skall jag sluta med detta för nu
skall Hajan baka lite småkakor.Vill Ni veta en hemlighet
SOLEN är framme och lyser.  Tusen tack alla och
ha det bra allesammans, liten extra hälsning till Ruth  vi
verkar tycka om samma stilar Du och jag. Servisen du talade om inget märkvärdig, Den inhandlades en gång per katalog.
Den har vi haft sen barnen var små, inget sönderslaget.
Churehill är märket, från England, det är nog som Arabia från Finland kan jag tänka mig. Det är olika slott på
tallrikar. Det enda slottet från Sverige är assietterna ,
där är Drottningholm på. En liten beskrivning eftersom Du
förde den på tal.  Stor kram från Hajan.


4 kommentarer:

Meta sa...

jo du det är inte alltid som förr med program och annat. Hade ju ingen tur att se något av dom ska försöka komma ihåg Skavlan kan vara kul att se denna gången. Jag är en mycket dålig TV tittare haha. Man kan inte hinna allt. Vad kul dina ungdomar kommer att få men det är också jobbigt men de är unga och orkar mer än oss Önskar dom lycka till.Det är lärorikt..Har två barn som växt upp i den världen men även de tycker att det räcker nu och har landat i Torshälla och Tyresö nu med sina familjer.
Måste också tacka för tipset om att åka båtar i Stockholms skärgård. det har vi pratat om så mycket om men aldrig blivit av Kanske nu när vi är 65 det kan bli av då lät ju inte alls så dumt med priset.hihi.
Ha det gott (och du jag smakar gärna dina småkakor (hihi).
Kam Meta

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Det är inte dåliga ungdomarna, som håller igång
med jobb och resor. Det får verkligen uppleva mycket.
Nobel hoppade jag över, däremot kikade jag en stund
på Ernst. Hans julgodis såg gott ut, men det är nog
alldeles för pilligt för mej.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Mamma C sa...

Orkade inte heller att se på hela Ernst igår. Men nu snart ska jag bänka mig och se på, På Spåret för det gillar vi här hemma.
Puss o kram

Gunillasljusglimtar sa...

Nääe håller med dig om nobelfesten...orka inte lyssna på allt.Fast Ernst är jag ju lite förtjust i förstås...hahaha...Nu väntar jag på Madeleine också...kram på dig Hajan 💕 Gunilla