torsdag 3 december 2015

Julstjärnor både i fönster och på bord.

Nu är det på gång, Gubben Frost sätter sina spår här och där. Men jag är jätteglad så länge vi slipper snön, förlåt jag
vet att många väntar på den. Var inte orolig den kommer,
kanske redan i morgon. När jag tittar ut i kväll , är alla dessa fönster i husen så vackra med sina Julstjärnor och stakar. Denna bild är lånad som Ni förstår. I dag var min
underbara frissa här och klippte mig. Hela sopskyffeln
blev full av mitt gråvita hår. Hon sade inte ett enda ord
åt mig om selfklippning, hur dumt det är.

Där emot tog jag själv två kort nu när det var klippt , men
det var inte lätt. Men man måste ju få leka lite också i
glädjen att vara i ordning igen. Jag ser att jag har blivit
mycket lik min mamma. För några år sen sade alla, o vad lik din pappa Du är.

Mina saffrans bullar blev perfekta, det måste jag berätta.
I morgon skall jag både baka bullar och göra en Janssons Frestelse, Frestelsen har jag lovat grannen, hon har önskat
Risgrynsgröt också, osockrad. Den köper jag färdigkokt.


Måste visa så vacker denna bild är med alla dessa olika
julstjärnor i, Det är från Svt på morgonen.
Jag har sett på TV med Ernst, bäst med honom tycker jag är
matlagningen. En god vän till mig köper alltid Ernsts saker
i en speciell affär här i Knäppingsborg i Norrköping.
Det är inga dåliga priser på de varorna.  Obs jag säger
inget illa om Ernst, gillar han sätt att vara.
Det gulligaste var ju sonens hund som var med, någon
Irländsk ras. Nej nu skall jag lägga mig att läsa i
Svensk Damtidning, gillar den, men den har blivit
en riktig skitpratar tidning tyvärr.


NY KLIPPT OCH FIN ........detta är fredag nu.
Helgastormen är tråkig båda mina barn cyklar till sina jobb
det måste ha varit ett helt helsicke i dag.


Nu har jag gnällt färdigt så hej .från   H A J A N.

i

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Du ser jättefin ut i håret. Här ska bakas i helgen. Såg på Ernst och blev sugen på sillen som han gjorde.
Puss o kram och godnatt

Eva i Dalarna sa...

Jag såg också Ernst. Han kan hitta på han! Ha en fin helg nu Hajan, när vi tänder andra ljuset i advent.

Tummelisa sa...

Fin Du blev i håret! Skönt med en frissa som kommer hem. Det hade mina svärföräldrar också innan de flyttade. Hon klippte dem båda.
Nu går det fort fram till jul känns det som. Hela tiden något att göra förutom arbetet. Mina svärföräldrars hus är nu i alla fall ute till försäljning. Vi har tömt huset på det mesta. Fanns en del efter mer än 70-års boende, mycket fick gå till returpunkten. Nu får vi se hur försäljningen går, inte riktigt rätt årstid för att sälja hus.
Här blir nog en ensam jul för oss, eftersom vår son och familjen bor i USA. De kan nog inte resa hit igen, de var här i somras, och han har sitt arbete där. Får nog inte ledigt igen, och inte jag heller i jul. Annars kanske vi hade kunnat åkt dit och firat jul, ´men det är en lång resa....
Trevlig helg!
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Ja, visst är det skönt att få håret i ordning.
Jag har också kortklippt frisyr; bekvämt att bara
torka med handduk och lufta lite grann.

Sol och blå himmel igen efter 4-5 dar med dis
och duggregn. - Önskar jag kunde baka jästbröd.
Har försökt, men det blir aldrig bra, va jag än gör.

Ruth i Virginia
(tack för tidigare hälsning)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

-Halloj i Peking.
Där uppe hos dig är det alltid fullt ös. Kul
att börja plocka fram lite julsaker och julblommor.
- Ha en fortsatt fin helg !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)