onsdag 2 december 2015

Jösses en sådan vacker morgon, en rodnande himmel och en fin sol.

Inte mitt kärr förstås, men nästan lika vackert, hm hm fast över garagetaken hos mig. Jag har nyss satt en vetebrödsdeg, skall baka
saffrans bullar, hoppas det går bra. Det är ett tag sen jag var på G.
I går var både dotter och son här, plus mågen med. Då fixade de med mitt nya bredband och fixade till 17 kanaler på TV utbudet.
Det räcker gott för mig. " Bilden blev lite sämre" men det duger åt mig. De hade med sig kaffebröd i går och bjöd på, vet ni att nu finns det "Adventlor", de ser ut som semlor, men med saffranssmak

jättegoda var de.
Denna hittade jag på Google , här hann vi inte fotografera de
Cajsa hade med sig, Alla tre kom ju från sina jobb och var sugna
jag var nog mest sugen, om sanningen skall fram.
Nu skall jag baka ut min deg , bara den har jäst tillräckligt.
I går kväll ringde min älskade frissa och meddelade att hon kan komma i morgon och hjälpa mig. Hon hade fått ett återbud på en
permanentning, och kunde slänga in mig mellan varven.
Alla gnäller om Julkalendern, jag kan ju förstå at barnen väntade sig något annat.  Jag såg den i går på SVT play, och tyckte den var
bra men jag är ju 85 år. Detta är ju en som en Historie berättelse
egentligen. Ungefär som när de åt och drack sig igenom på
förra omgången. Men en stor eloge till den som filmat, vilka
underbara bilder från vårt gamla Sverige, som nog aldrig mera
bliver som förr. 
Nu slutar jag med denna bild , och önskar, Måtte bullarna bliva bra
i dag, Det kan ju ingen hjälpa till med, utan det är bara att bita ihop.
Några tack till er som inte bloggar, men som skriver så fina rader
till mig i alla fall. Ruth i Virginia, vet du det är lika i Spanien de har heller inga fönsterbrädan till sina fönster.
Eva i Borlänge tycker jag också är så roligt med dina rader.
Tummelisa har ju häcken full med arbete , vet hur det var för oss.
En stor kram till er alla, nu måste den här käringen ut till sitt
bakbord.    Hälsar HAJAN.
 

6 kommentarer:

  1. Duktiga du som bakar .Dom där semlorna var nog något nytt .Här hos mig skiner solen idag men det isiga föret är inget vidare .Så kunderna lyser med sin frånvaro ,kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Jag kan nästan känna doften av ditt bak! Tänk vilken mysig tid det är nu,med saffransbullar och pepparkakor och glögg och det ena med det andra. Här har det dessutom snöat lite idag. Tänk, nu tycker jag det är så mysigt med snön - sen efter jul vill jag inte ha den!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dina saffransbullar blev riktigt lyckade.
    Själv har jag också tänkt baka, men bara tänkt....
    min rygg bestämmer just nu.

    Du är så duktig att pynta jul, fortsätt med det.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Dom var riktigt goda dessa semlor. Dina kanaler ska vi fixa till så att bilden blir okej. För nu har vi ringt till comhem och vet hur vi ska göra.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Adventlor, det måste vara samma som de lussekattsemlor som jag fick smaka i vår mataffär i helgen. Tänkte att men vad är det här för röra :D men sen jag fått smaka blev jag tvungen att köpa för de var så makalöst goda :D Ha en fin dag, kram Katta

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott med hembakat ..magisk bild du inleder med vackert <3 tittar in mellan städning och julfix var rädd om dig Hajan <3kraaam Jessica

    SvaraRadera