söndag 27 december 2015

Jaha , så har vi fått snö ,kl 10.25 den 27,dec.

Så var det dags igen nu, till glädje för alla små barn. De barnen som är i min ålder, gör det nog detsamma.
Jag har kollat minst 20 ggr i dag om det inte skulle börja
någon gång att snöa. De har ju ordat väldigt om detta.
det vräker ner brukar man säga, och så är det nu.
Så skönt att ingen av de mina måste ge sig ut för att komma till mig.


Och vilken underbar Lördag jag hade, 13,55 på trean såg
jag en film som alla andra sett 50 ggr. Men den var under bar ,den hette The Holiday , med Cameron Diaz, Jude Law
och Kate Winslet. Då åt jag middag vid Tvn, Makaroner och Köttbullar. Nu är det ju så, tack vare all reklam så var ju inte den filmen slut förrän kl 16.50- Om sanningen skall fram så är det  NOG därför jag missar så många filmer.
Så ringde lilla Axels mamma och tackade för hans julklapp.
Han gillar att laga mat, har fått en spisel att "laga " maten på. Min julklapp var en kaffeservis, så nu kan han bjuda på kaffe  också.
Ha,ha sen var jag ledig till kl 20.00, då var det stjärnorna på slottet.
Det var Clarie Wikholm i går, än kan man ju inte säga hur
detta skall bli. En mycket konstig barndom har hon haft i
alla fall. Nästa person till stupstocken bliver
Morgan Alling.  Jag tror tyvärr att detta kan sluta hur som helst. Det kan braka löst ordentligt.
Till Slottet åt jag en smörgås med Kalvsylta och rödbetor på
sen tog jag mig ett glas "Julmust " det är inte klokt vilka
utsvävningar jag kostar på mig.

Sen var det bara att tacka för alla dessa möten med Downton Abbeys duktiga skådespelare. Vad får vi i stället?
Vad kan slå detta mästerverk att fånga oss lyssnare.
Jaa först skall jag se Verklighetens Downton Abbey kl
17,05- Gud vad jag tjötar, och tjötar men så är det.
Hela kvällen är räddad. Min middag bliver kokt Torskrygg,
eller rättare sagt vattenlagd Torsk och pepparotsås,
det kommer att bli mums,mums.
Morsning och godbye med Magnus Härenstam ( hans sista)
Sen slutar min kväll med Frökens Frimans krig.

Om ni visste så glad jag är åt min TV.och data, vad vore livet utan dem?

Ett särskilt tack till Ewan och Nordingården för bilderna jag lånat.

God fortsättning önskar H A J A N.

6 kommentarer:

  1. Det låter som om du haft det bra dom här dagarna. Och här har också kommit lite snö, men den är tyvärr typiskt västkustsk.....slabbig och mörk och blöt och på väg bort redan......
    Annars är man, eller jag, trött, blir man trött när man ingenting gör, eller vad beror det på?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! Lite snö har vi fått, men hellre det än blåsten.
    Julen har varit ovanligt lugn för vår del. Idag har jag inte varit utanför dörren. Bakade lite mer pepparkakor med mina nya formar som är som en liten tax. Ska ta med till jobbet i morgon. Har blivit mycket TV-tittande här också.
    I morgon väntar arbetet igen...
    Ha det så gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är snön här. Visst det blir lite ljusare men jag föredrar mörkret och lite varmare. Såg också på slottet igår. Jäklar vilken barndom hon haft. Blir nog ännu värre när det är Morgan nästa gång. Har ju läst hans självbiografi.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Så kom snön till Närke i dag kring lunch. Det snöar fortfarande men det verkar som att det blir varmare igen.
    Här är det sköna lugna dagar nu efter jul. Alla barn, barnbarn och hundar är hemma hos sig. Lite stimmigt blir det med fem hundar.
    Ha fortsatta trevliga dagar

    Kram // annika

    SvaraRadera
  5. Jaa nu lyser det upp det lite med snön!Tycker det kan vara liite vitt ett tag så man ser! Jaa dessa tvprogram,men bra att dom finns! Fröken Frimans gillar jag!Får ej missa på tisdag kväll,då är mina äldsta barnbarn här serru så då kan det ju bli avglömt! Kram o go fortsättning på dig Hajan ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Så fint med snö det blir så mycket ljusare men nackdelen är halkan som blir. Ja det är fint att ha en tv och dator likaså. Just nu tittar jag på
    "48 timmar" och skriver till dig. Nu är julhelgen över efter att man har fixat å donat i veckor innan, lite tråkigt tycker jag. Nu får man längta efter våren istället. Du får ha ett gott slut på 2015 och
    Ett Gott Nytt År/kramkram

    SvaraRadera