söndag 13 december 2015

Goder morgon, Goder morgon både herre och fru, Lucian är här nu.

God morgon allesammans i dag är en viktig "firardag" först för
alla de små som skall Lussa i dag.
En del är väldigt trötta, jaa så kan det se ut när inte mamma eller pappa, förstår att de inte vill alls.
Måste ju säga att jag som väl är inte känner dessa små.
Jag har till vana att alltid kolla på TVs Lucia på morgonen.
Jag har nyss kollat på Norrköpings Lucia på datan.
Vi firar ju alltid med Odenses Lucia också, en tradition vi haft.
Sen följer Norrköpings Lucia med till Odense.
 
Det är alltid i Dee Geerhallen , kortegen bliver väl som vanligt,
runt om i Norrköping.
Nej nu hälsar jag er välkommen , att göra som jag tag en fika
tillsammans och kolla på Tv.
Tyvärr kan jag inte bjuda Er, sådant får Ni fixa själva.
TREVLIG    LUCIA    ÖNSKAR      H A J A N.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg lite på luciamorgon på 4:an i morse. Annars har jag mest lullat runt och haft det mysig här hemma idag.
Kram

Änglarum sa...

Hej! i dag blev det ingen Lucia här ..fick se ett riktigt luciatåg när vi var på julmat i veckan :)) men har varit på Liseberg o sett massor av jul :) Så nu kan julen komma hi hi må så gott<3 kram Jessica