söndag 20 december 2015

En trevlig dag, med både pluss och minus

Det började med att min son kom hem för att hjälpa mig att
handla. Det går fortare om inte jag är med, jag får så gärna. Men det är ju som det är med oss kvinnor att vi gärna vill välja lite extra länge, eller hur. Når han var och handlade ringde det på dörren igen. in kom min dotter och
måg ,med en vacker grupp med Julstjärnor. Det var en grupp till min son också , de visste ju att han var hos mig.
Sen kom sonen med alla varorna , Sen var det dags igen med dörrklockan.  Nu kom det ett barnbarn med sin
flickvän. Det var roligt for de har jag inte sett sen dem

fjärde september.

Jaa det blev ju bara kaffe hos mig, vi pratade så mycket
så sonen som skulle äta hos mig åkte hem.
Han skulle fixa sig något själv, vi skulle ha haft
Hamburgare och Pomme , sen brukar vi ha Bearnaisesås
till, det är jättegott. Nu fick han med sig , sås att göra
själv hemma. Jag åt rester igen, i dag blev det
Fläskkorv och potatismos. Det var gott det med.
 
 
Min dotter och måg vill ej vara med på bild, det bara är så
och det accepterar jag , nej de är inte efterlysta. Men
är med i mycket annat,  så är det. När det blev lugnt
på bygget lade jag mig ett tag. Sen har jag skrivit till
14 st en liten julhälsning. De har data så det är ju inga problem. De jag skickade som vanligt lade sonen på i brevlådan, har vi tur så kommer det fram, eljest får
de dem vid nästa postgång.

Så väldans fort, Hyacinterna slår ut, de är ju så vackra
men det bliver att skaffa nya till Nyåret kanske.
Det får bliva det hela i dag, önskar Er Jul i nästa vecka. 
KRAM  FRÅN  HAJAN  VI  HÖRS

2 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Vilken härlig söndag med alla besök. Förstår att det var särskilt roligt med barnbarnet som du inte sett sen september. Barnbarn gör en glad!
Nu blir det julstök här fram till julafton så jag passar på att idag önska dig en riktigt God Jul!
Kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Hej söta Hajan! Tack för 'besöket hos mig! Ja dessa barn o barnbarn.De betyder en hel del eller hur! Då fick du fullt i lägenheten med folk förstår jag:) Hoppas du får en fiin jul nu,hinner nog inte med nåt inlägg mer innan..Kram på dig ♥ Gunilla