tisdag 15 december 2015

EN TELEFON SIGNAL, BLEV MIN VÄCKARKLOCKA

I dag har jag jobbat i köket för på torsdag får jag gäster igen. Det är tätt med given nu ett tag, jag har också bakat
tårtbottnar , det kommer bilder på tårtan när den är klar.
Hoppas jag för jag glömmer kameran ibland.
Jag satte mig i vardagsrummet och åt i dag, för jag skulle
se Käre John. Den var så där tycker jag. men rätt som det
var ringde telefonen, då var det mitt barnbarn Martina som
är i Sälen och jobbar. Jag blev så glad , stör jag frågade hon. Nej inte alls sade jag, bra att du väckte mig.
 
Här är De som de jobbar tillsammans med, hon mailade
över bilder på en gång till mig , för jag skulle kunna ha
dem i min blogg. Det har fortfarande inte kommit någon snö
där. Men i morgon var hon ledig då skulle de ut och åka skidor. Det är 2 backar som De har fixat snö till, det
skall bli kul sade Martina.

I dag hade de bakat Pepparkakshus, ja inte det här, detta
hittade jag på nätet förut. Men det får väl bliva slutvinjetten för dagen. kram till alla från Hajan.
 

4 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Hajan! Du står i minsann,bakar och grejar! Jag har bakat en kladdkaka till mitt ena barnbarn på beställning,hon ska ha kalas på söndag.Sötisen fyller år på tisdag nästa vecka...Jag ska baka en till sen ska mamman baka resten,dom är många.Kram o trevlig kväll ♥ Gunilla

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Så roligt för Martina att vara i Sälen och jobba!
Så mysigt att hon ringer dig och skickar bilder!
Ja, jag hoppas verkligen också att den här föreställningen med Malena o Lasse Berghagen kommer på TV, vill att alla ska få se den, så himla bra!
Kramar Anncathrine

Eva i Dalarna sa...

Det ska bli rolig att se bilder på tårtan tycker jag. Så roligt det måste vara att vara gäst hos dig, gott att äta och fin värdinna ☺

Bitte sa...

Du är så duktig som bakar och fixar, roligt också att ni är flera som träffas med jämna mellanrum! Det är ju mysigt att ha någon hemma på middag eller fika.

Det ska bli spännande att se bilder på tårtan, hoppas du kommer ihåg att fota! :-) Här blir det nog inget bakat förrän till veckan. Sonen kommer sent på söndagskväll och på måndag tar vi det nog bara lugnt och umgås.

Ha en fin helg och fjärde advent!

Många kramar
Bitte