måndag 14 december 2015

En Söndag med Hajan, en liten Novell som vanligt.

Vet Ni vad detta är? Nej hur skall Ni veta det, det är en
liten Julklapp från grannen som jag hade på middag här.
Det är disktrasor från Willys, hopknutna SÅ SNYGGT.
Vi har bestämt att vi inte behöver presenta varandra varje
gång, vi har liksom olika penningbörsar för sådana saker.
Hon och jag , och så började hon leta i sin kasse,
Nej Mary sade jag, ta upp dem först sa hon.Jättefina alla


Sen är det en på en söt Uggla med, vad de kan hitta på, skall sanningen fram så blev jag jätteglad.
i går var ju min son här så vi åt vår Lax till middag. Han var
och handlade åt mig med , det går ju lite fortare när man
får hjälp-

Vi delade broderligt lika med det vi hade. Under tiden jag
skriver detta , har jag nog rest mig 20 ggr för att titta ut så
att jag inte missar brevbäraren, vill  bedja
 honom att han tager med ett kuvert. Det skall upp till
Stockholm till min reskamrat, vi har åkt tillsammans på
många semestrar. Jag vill inte missa hans dag. Nej det är inga jämna år, jo för tusan det är 88 år han fyller. hi,hi



Sen var det Tv för hela slanten det började ju med "Solsidan" på 4an, det är ju olika, i går så där. Men sen
var Kjell Bergkvist, David Helenius gäst i går. och honom
gillar jag med hull och hår. Där är det raka rör, som de
brukar säga. Det var så rörande i går, han har ju blivit så
illa berörd av alla dessa flyktingar. Han ser väldigt ovårdad
ut just nu. Men som han berättade han är med i stor film
och han får inte klippa sig eller så, det är några tagningar
kvar.

Ja så var det bara att slå över till SVT , där var ju vår
allas Lill Babs , alla tycker om henne. Ja några tråkiga käringar finns ju. Men så bra det var när hon sjöng
"Det här är mitt liv " till Benneth Fagerlunds lilla orkester.
Kommer ihåg att Skärgårds Henning berättade en gång att
han varit med på något med henne för att fotografera.
Han hade bara bra saker att berätta från det jobbet.
Kan ni förstå hon fyllde 77 den 6 mars i år.
Bara att komma ihåg alla dessa texter, Jag skall faktiskt
se reprisen med. Nej jag mår inte dåligt, utan "sån" är jag.
Just nu känner jag mig som i sången " August och Lotta "

på grund att jag måste ha koll på brevbäraren.

Slutar med en bild på en tomte som flyttat ner från vinden
till min "kuvös", bara medan jag satt ut honom så blev det
imma på alla rutorna , men det får ni ta, hej då.
fortsättning  kommer i nästa nr av ett besök hos Hajan


 





4 kommentarer:

  1. Jag vill bara tala om att jag läst fatt dina "noveller". Mycket trevlig läsning. Jag blir alltid så glad när jag läser hos dig.
    Dagarna bara rinner iväg. Inte vet jag vad jag gör om dagarna men fort går
    de. Datorn är inte så privilegierad men ikväll skall jag läsa och
    kommentera här i bloggarna. Själv blir jag så glad åt något livstecken
    i bloggen, det måste ju bli ett ge och ta.
    Det var Luciafirande här - både på stan och i kyrkan. Men det fick bli
    luciasånger på TV, vilket var fint. Jag gillar Rickard Söderberg. Han är
    en färgstark karl och sjunger fint gör han.
    Jag var i Domkyrkan på högmässan i går. Jag ville se och höra vår nya biskop,
    Mikael Mogren. Efter högmässan var alla inbjudna till Biskposgården
    på kaffe. Det är tradition den 3:de advent. Vi satt vid ett runt bord och
    där satt även ett mycket bekant ansikte. Hon presenterade sig som Ylva men det sa inte mig så mycket. Jag sade som det var att jag känner så väl igen dig men kan inte placera dig. Hon skrattade och sa att jag har ju varit
    politiker i Västerås och är nu landshövding i Dalarna. Vad skönt det är att
    vi kan umgås oavsett vad vi har för titel eller jobb.
    Vid ett annat bord satt det två gummor som jag sett sitta och tigga utanför
    kyrkan. Nu var de inne och värmde sig och fick en kopp kaffe. Heder åt dem
    som tog dem med in i biskopsgården.
    Nu ska jag gå och titta på nyheterna. Hoppas de har något fint budskap att
    förtälja. För det mesta är det bara elände.
    Ha det så bra.
    Jag kommer senare med en julhälsning.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Kommer ihåg när Barnbarnet fixade en autograf till dig från Lill-babs när hon extrajobbade på ett fik i stan när hon gick i skolan. Jag har inte sett något på dumburken i helgen. Jo förresten På spåret såg ja ju i fredags.
    Kram
    Glömde säga att disktrasorna var jättefina.

    SvaraRadera
  3. TACK Hajan för dina alltid såå trevliga inlägg! Hos dig händer lika mycket som hos mig! Fiina disktrasor du fick. Jaa du jag gillar verkligen Kjelle också,Lillbabs är gubbens favorit:) Jaa du kan ju rimma du med såg jag hos mig! Kram på dig ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Kära fina Hajan, Du är alltid så positiv. Älskar att läsa hos Dig. Gillar också Kjelle, har alltid gjort.
    Fina disktrasor Du fick. Måste också se om jag hittar sådana, de går alltid åt.
    Tycker om julen, men i år blir inte detsamma som vanligt. Saknar vår son och hans familj. Hade vi kunnat hade vi åkt till USA i jul, men jag kan inte få ledigt, och dyrt och många timmar att åka är det också, tyvärr. Blir tomt i jul....
    Ha det fortsatt gott i veckan fina Hajan.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera