lördag 12 december 2015

Det var en härlig Fredag och bra program på TV

Men nu får det snart vara slut på allt regnande, hur skall det bli eljest?
 Men TV- mässigt var det härligt, började med Postkodsmiljonären, där var det en härlig kille som tävlade.
Jag trodde han skulle taga miljonen. Han hette Lars Kristiansson och var från Göteborg. Rätt gammal och klar 
i huvudet oj så härligt det var tyvärr åkte han ut på en Huvudstad på
Seychellerna , det var Viktoria han skulle ha röstat på.
Men han var så nöjd i alla fall 325,000:- tusen fick han med sig.

Sen var det dags att slå över på Spåret. Det var ju så spännande hur det skulle gå för Petra Mede och
Peter Magnusson. De var så duktiga, men så ivriga
båda två , så jag tänkte hur skall det här bli.  Men de vann denna omgång.De tävlade emot ett par riktigt duktiga
rävar från P1.Radio.Louise Epstein och Thomas Nordgren.
 
Skavlan hade ju så bra Gäster Sångerskan Adele som var
toppen. Hade ju sålt massor med plattor, där ligger jag
efter, kände inte alls till henne, jag erkänner det var dåligt av mig. Men jag är ingen vän av Radion
Jaa sen var det ju bara att invänta Skavlans shov. Där var ju
prinsessan Madelaine och Chris O`Neill , samt den
nakna kocken som man sa förr. Han heter ju Jamie Oliver, han erbjöd sig att lära Madelaine lite matlagning. Hon var
ärlig så hon berättade hon har aldrig lagat någon mat.
Att hon sällan besökte deras kök, oj,oj
Däremot är hennes man jätteduktig i köket. Chris sa
Du är hjärtligt välkommen hem till oss.( det är väl inte gratis kan jag tänka mig. Chris sade något väldigt bra,
allt de skriver om mig, gör honom ledsen i bland. Ingen
känner ju oss, utan det är ju bara vad de tror.
 
Det var allt för denna gång,
förlåt detta reportage
från min TV omgång. Ser hon bara på TV tänker ni nog. Nej
hon åt God Köttgryta i går, gjord på lövbiff.Och hon bakade Sirapsstänger också . Men i dag skall
jag äta Stekt Falukorv med Löksås.  Mina föräldrar sade
ibland önska dig något riktigt gott till middag. Då svarade alltid jag. Stekt Falukorv och bondsås. Det hör ju till
saken att mina föräldrar arbetade på restaurang pappa
som kock och mamma servetris.
 
 
KLART SLUT
 
 

3 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jag tycker det är intressant när du berättar vad du sett på tvn. Jag såg också på Skalan, annars har jag varit lite trött på honom, men nu ville jag se när prinsessan var med. Och det var ju intressant. Adele kände inte jag heller till innan, men hon sjöng ju fint och verkade vara en härlig tjej.
Ha en fin Luciadag i morgon,bud ska väl som jag se tvlucian på morgonen. För min del blir det idag med saffransbullar och glögg!

Mamma C sa...

Spåret var jättebra igår och jag tittade även på Skavlan. Nu ska jag snart svida om och sedan bär det iväg på partykväll.
Puss o kram

Rantamor sa...

Du lilla söta inte blir vi less på dina inlägg, du har ju alltid något roligt och intressant att blogga om,
och tv håller ju oss uppdaterade.
Nu kanske inte du och jag tänker likadant , jag menar om kungahuset och så, men det är ju det som är det fina i kråksången att man har olika uppfattningar, hur skulle det annars bli ???

Ha nu en trevlig lördagkväll.
Här kokas fisksoppa.

Tjingelingen från Rantamor.