onsdag 30 december 2015

Då vänder vi på "bladet" igen, GOTT NYTT ÅR

Tänk att det redan är dags för att önska GOTT NYTT ÅR.
Jag tycker inte att det är så länge sen. Men det är väl så med min ålder man hinner inte med på samma vis.
En jättevacker dag  men det är ju som vanligt, man måste alltid bli besviken. Det första jag såg och hörde var att några hade varit nere vid vår fina kyrka. Och tänt på i
lårar som står där för att kasta skräp i. Nu var ju Brandtjänst där omgående. Så denna gång gick denna sjuka
människa miste om hänförelsen att se en brand.
Det räcker ju med att se spektaklet på tv, nu skall det tändas
på ordentligt, att de orkar. Läste att de kallar branden för anlagd. Jaa det är klart det brinner ju inte av sig självt.

Där emot är det inte Nyårsafton, om jag inte får se
Grevinnan och betjänten på TV. James och Sophie är ju för
härliga, det är 50 år nu som de funnits, i vårt Tv program

till Ny År.

 
 
Jag väntar på min son som skall komma och handla åt mig.
Jag blev så glad när han ringde och frågade om jag ville
det är klart att jag vill, men har jättesvårt att be dem.
De har ju så mycket än då, utan mig.  Min dotter ringde
och sa att de kommer upp en sväng i morgon..
Vad önskar man av det här nya året, massor önskar jag.
Ja inte för min egen skull, men hur skall detta sluta. Man
måste ju ställa sig en enkel fråga, vad är det som är på gång. Klimatförändringar som är på tok så dumt, så fort
det går då, då går det minsann inte sakta.
I dag blev jag glad när jag äntligen fick se Andrew Pops
igen. Men det är väl Idrottsgalan han håller i, så kanske därför han saknats i rutan.
Vem bryr sig om det då, jo Hajan hon vill att allt skall vara som förr.
Jag önskar nu alla en god avslutning på detta år, och önskar
alla jag känner ett riktigt Gott Nytt År.

Ni också som inte har egna bloggar, Ewa, Ruth och TummeLisa .Ann i Vilhelmina.   Samma önskar jag Johanna och Martin.






Lycka till på Er resa i Januari. hoppas att det bara bliver bra, och att Ni får uppleva något speciellt på er resa.
Då hörs vi nästa år. HÄLSAR HAJAN.
 

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, åren rusar fram tycker jag med. Men jag har ju kommit upp i åldern också. Inte tala om vädret som är hur konstigt som helst. Ja, sakta går vi mot en ny big bang så som vi förstör vår jord.
Puss o kram, syns i morgon.

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Javisst går det fort! Tycker att det alldeles nyss var jul och nyår!!!

Önskar dig god fortsättning och ett fint 2016.

Kramar Anncathrine

Anonym sa...

Mat i kylen allt är inhandlat , bara att äta in det nya året !!

Gott nytt år MOR / Sonen !!

Anonym sa...

Hörrudu, Hajan, har det inte varit kul att skriva till
varann på din blogg? Och, tänk, att du träffade min gamla
boyfriend, Roy, som jag sist såg år 1948!!. Det var ju helt otroligt!
Visst rullar åren förbi i fart, trots att en del dagar kan tyckas långa.
Själv fyller jag 88 i april - tappar andan när jag säjer det numret.
Det är väl inte MÖJLIGT, att jag är så gammal! Men det står på papperet,
så det är väl sanningen. Kul att läsa dina kommentarer hos Henning
och Rantamor bl.a.
Önskar oss alla ett Gott Nytt År. Man får hoppas på det bästa trots
allt skit som är på gång i världen. Själv är jag glad, att jag inte
är ung, i dagens läge. Stor kram från

Ruth i Virginia
(där det är 10C och blött och vått och grått)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gott Nytt År Hajan
Nyårskram från mig
AnnaMaria

Eva i Dalarna sa...

Gott Nytt År önskar jag också! Jag vet tre bebisar i min närhet som ska födas detta år som kommer, så det blir spännande.
Visst sker det mycket elände i världen men man får lägga det åt sidan (i allafall ibland) och se det fina som händer här och var istället.Annars blir det för tråkigt att leva!
Ha en trevlig nyårskväll Hajan ☺

lisashus sa...

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2016, önskar jag dej fina Hajan!
Kramar
Lisa

Nette Cecilia sa...

Gott nytt år till dig ,kramen Nette

Gry Karlsen sa...

Det ser ut som du har hatt en fin feiring!
Vi har hatt et vakkert vintervær med snø på alle trærne,
og riktig julestemning i hele romjulen.
Familie var samlet hos oss i går, og spiste kalkun og masse annet godt.
Jeg ønsker deg og dine kjære et riktig godt nyttår!
Nyttårsklem fra Gry :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

***Önskar dig en god fortsättning på det nya året!***
Kram,
Regina